מנהיגה העליון של איראן האייתולה עלי חמינאי אמר למפקדי הצבא במדינה היום (ראשון) כי ארה"ב יצרה "מיתוס" של נשק גרעיני על מנת להציג את איראן כאיום, ובכך הציג נימה תוקפנית יותר לפני ששיחות הגרעין יתחדשו בשבוע הקרוב. חמינאי, הסמכות הגבוהה ביותר ברפובליקה האסלאמית, תמך בשיחות הגרעין אבל המשיך לאורך כל הדרך להביע חוסר אמון עמוק בארה"ב.

"הם יצרו את המיתוס של נשק גרעיני כדי שהם יוכלו לומר שהרפובליקה האסלאמית היא מקור לאיום. לא, מקור האיום הוא ארה"ב בעצמה, עם ההתערבות הבלתי מרוסנת והמערערת שלה", אמר חמינאי בנאום ששודר בטלוויזיה, בפני אולם של כמה מאות מפקדים בצבא האיראני. "הצד השני מאיים על הצבא שלנו באופן שיטתי וחסר בושה... גם אם הם לא היו משתמשים באיומים הגלויים הללו, עלינו להיות מוכנים", אמר חמינאי.
מנהיגים פוליטיים באיראן ובארה"ב יצטרכו להתמודד עם ההתנגדות מבית לגבי תוצאות השיחות. למרות זאת, הערותיו של חמינאי לא אמורות לרמוז על נסיגה מהתהליך המדיני עם שש המעצמות. איראן ושש המעצמות ובהן ארה"ב, הגיעו להסכם מסגרת על תוכנית הגרעין השנויה במחלוקת של טהרן החודש, והמשא ומתן יתחדש השבוע, בדרך להסכם סופי עד סוף חודש יוני.

למרות התקדמות משמעותית בשיחות, שני הצדדים עדיין חלוקים בכמה נושאים מהותיים, ובהם כמה מהר יוסרו הסנקציות הבינלאומיות, עם חתימה סופית על העסקה.