אסון כבד בנפאל: המשטרה המקומית העריכה את מספר ההרוגים העדכני ב-1,805  בני אדם. אלפים איבדו את בתיהם, החשמל ורשת התקשורת במדינה קרסו.



משרד התיירות הנפאלי מסר כי שמונה בני אדם נהרגו במפולת שלג במחנה הבסיס בהר אוורסט בו שהו, שנגרמה על ידי הרעש. גורם במשרד אמר כי מספר ההרוגים עלול לעלות.



בצפון הודו דווח על 11 הרוגים, בהם, נערה בת 15 שנהרגה לאחר שקיר ביתה קרס עליה בכפר סמוך לגבול בין שתי המדינות.



עדי ראייה סיפרו כי מספר בניינים בעיר קרסו. כיכר דרבאר - אתר מורשת עולמי של יונסקו - בה נמצאים מקדשים עתיקים מהמאה ה-15 נהרסה לחלוטין. התקשורת בנפאל מדווחת כי באחד הבניינים שקרסו - מגדל דהררה ההיסטורי, שנבנה ב-1832 ונחשב לאחד לאתרי התיירות הבולטים בעיר, נמצאים לפחות 50 בני אדם לכודים. עדי ראייה דיווח כי גופה אחת הוצאה מהמגדל ונוספת נמצאה בהמשך הרחוב.



שדה התעופה של קטמנדו נסגר לטיסות. מטפס ההרים אלכס גאבאן צייץ מהר פומורי, כשמונה ק"מ מערבית לאוורסט, שהרעש גרם למפולות שלג.



כתב של סוכונות הידיעות רויטרס סיפר כי קירות של חלק מהבתים פשוט הפכו להריסות. לדבריו, כולם נמצאים ברחובות וממהרים לבית החולים. כתב רשת CNN, מאנש דררסטה, שבעצמו נפצע ברעש, סיפר כי ראה חמש גופות בבתי החולים. "אנשים שנפצעו קשה קיבלו טיפול מחוץ לבית חולים, ולפחות פצוע אחד קיבל החייאה", אמר שרסטה. הוא תאר את המצב ככאוטי.



על פי המכון הסיסמוגרפי של ארצות הברית, מוקד הרעש היה כ-80 ק"מ מהבירה קטמנדו ובעומק של שני ק"מ בלבד. באזור היו גם רעשי משנה שעוצמתם נעה בין 4.5 ל-6.6.



כאמור, הרעש הורגש גם בהודו. "רעידות חזקות הורגשו כאן בדלהי ובחלקים אחרים של הודו", אמרה קריינית חדשות ברשת NDTV. "אפשר לראות תמונות של האולפנים שלנו בדלהי, בהם החלונות רועדים והכל רעד למשך דקה, אולי יותר", היא אמרה. 




ראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי שוחח עם נשיא נפאל, ראם בראן ידאב. קודם לכן צייץ מודי שהממשלה מנסה להשיג יותר מידע ולהגיע לנפגעים, הן בהודו והן בנפאל.



ממשרד החוץ נמסר כי בשלב זה בשגרירות ישראל בנפאל מנסים לקבל מידע על מימדי הנזק ואוספים מידע על ישראלים הנמצאים בנפאל. במקביל, השגרירות בקשר עם הגורמים המקומיים ואנו אוספים מידע על מצב הישראלים בקטמנדו ומחוצה לה. 



חדר המצב פועל במתכונת חירום. ובמשרד החוץ פועלים לשיגור קצין המנהלה של ניו דלהי וקצין המנהלה האיזורי היושב בבנגקוק לשם תגבור הצוות בקטמנדו,כפי שהיה במפולת השלגים שארעה במדינה