אמנם עדיין לא ידוע על ישראלים שנפגעו ברעידת האדמה שפקדה את המדינה, אך הורים מודאגים כבר החלו ליצור קשר עם חדר המצב של משרד החוץ, שם ובחברות הביטוח לא שוללים אפשרות למעורבות של ישראלים שעדיין נבחנת בשטח. ל"מעריב אונליין" נודע כי בשלב הזה לא ידוע למשטרה המקומית על תיירים שנפגעו.



אמא של צעירה ישראלית המטיילת בנפאל, סיפרה ל"מעריב אונליין" שהקשר עם בתה אבד. "אני מודאגת. הבת שלי יצאה לטרק, שאמנם לפי הבנתנו לא נמצא קרוב, אבל אני חוששת שיהיו עוד רעידות אדמה נלוות", אמרה.



אחותה של מטיילת אחרת סיפרה שבשלב הזה לא ניתן ליצור קשר עם אף אחד כי יש בעיות תקשורת קשות. ״אחותי הייתה באזור, דיברנו בפעם האחרונה ביום חמישי. אנחנו מאוד לחוצים ובמשרד החוץ לא יודעים לתת יותר מידי פרטים. היא נראתה לאחרונה בוואטסאפ בחמש לפנות בוקר. אני מתפללת לאלוהים שאראה תגובה ממנה בזמן הקרוב".



ליברמן: ישראל מושיטה יד לנפאל



שר החוץ, אביגדור ליברמן, שוחח היום (שבת) עם שגריר ישראל בנפאל, ירון מאיר, וקיבל ממנו דיווח על המצב במקום בעקבות רעידת האדמה הקשה. 



השגריר מאיר עדכן את השר ליברמן כי לצוות השגרירות שלום וכי בנין השגרירות ניזוק ואנשי השגרירות פועלים כרגע מחצר הבנין. מאחר והדרכים בעיר חסומות, עוברים אנשי השגרירות ברגל בכדי לראות אם יש ישראלים נפגעים וכיצד ניתן לסייע. 



השר ליברמן הורה למטה משרד החוץ בירושלים לתגבר את צוות השגרירות בנפאל בעובדים משגרירויות אחרות באזור ומאנשי המשרד בארץ, זאת ברגע ששדה התעופה במקום, שמושבת כרגע, ישוב לפעילות. כמו-כן, ישראל תשגר מטוס לפינוי ישראלים מנפאל. 



השר ליברמן אמר כי ישראל מושיטה יד לנפאל ותהיה מוכנה לסייע לה ככל שתוכל.



משרד החוץ בוחן הצעות לשליחת סיוע חירום לנפאל. דובר המשרד אמר כי אנשיו נמצאים קשר עם שלטונות נפאל כיד למשוע מהם מהם הצרכים.  קודם לכן נמסר כי בשלב זה בשגרירות ישראל בנפאל מנסים לקבל מידע על מימדי הנזק ואוספים מידע על ישראלים הנמצאים בנפאל. במקביל, השגרירות בקשר עם הגורמים המקומיים ואנו אוספים מידע על מצב הישראלים בקטמנדו ומחוצה לה. 



חדר המצב פועל במתכונת חירום. ובמשרד החוץ פועלים לשיגור קצין המנהלה של ניו דלהי וקצין המנהלה האיזורי היושב בבנגקוק לשם תגבור הצוות בקטמנדו,כפי שהיה במפולת השלגים שארעה במדינה



סמוך לשעה 17:00 צפויה להתקיים הערכת מצב בחדר המצב של משרד החוץ בראשות מנכ"ל המשרד.



אנשי החילוץ של חברת הביטוח מגנוס ויחידת החילוץ של חברת הראל - הראל 669, כבר מתכוננים ליציאה לנפאל. הקונסול של ישראל בהודו עומד בקשר עם הרשויות, בסיוע בית חב"ד וחברות הביטוח ובמשרד החוץ הוקם חמל. 



גם במד"א שוקלים להוציא צוות לנפאל על מנת לסייע בטיפול בפצועים בעקבות רעידת האדמה, מפולת השלגים, ורעשי האדמה המשניים בנפאל ובאזור. 



בהערכת מצב שקיים, הנחה מנכ"ל מד"א אלי בין את הגורמים הרלוונטיים בארגון להקים באופן מידי צוות התערבות ונבחנת האפשרות לשגר משלחת מטעם הארגון לאזורי האסון.