אלון מיכאלי מוליאן, ישראלי שניצל מרעידת האדמה בנפאל, פרסם היום (שבת) קריאה לעזרה ברשת החברתית פייסבוק בה הוא מתאר את מצבם של מטיילים ישראלים אחרים שניצלו מרעש האדמה החזק במדינה.



בתמונה שצורפה לדברים נראים מטיילים מלאומים רבים, בהם משפחות עם ילדים,  ממתינים לסיוע בשטח פתוח בבירת המדינה, קטמנדו.



בפוסט שפורסם בפייסבוק נכתב : "ניצלנו - פשוטו כמשמעו - אבל אנחנו חייבים עזרה! חילוץ! חמש שעות אחרי רעידת האדמה בקטמנדו, אנחנו עדיין בשטח פתוח - עשר משפחות ישראליות עם ילדים ותינוקות בני יומם".



עוד נכתב בפוסט: "הערב תכף יורד ומתחיל גשם, אנחנו לא יכולים לחזור לחדרים ולדירות במלון מחשש להתמוטטות. אני יודע שנעשים מאמצים אבל אין לי מושג איך אנחנו שורדים את הלילה הזה. בבקשה שתפו ועשו כל שביכולתכם. תודה". 



מבידקות ראשוניות לא ידוע כרגע על נפגעים ישראלים באסון , אך הורים מודאגים כבר החלו ליצור קשר עם חדר המצב של משרד החוץ, שם ובחברות הביטוח לא שוללים אפשרות למעורבות של ישראלים שעדיין נבחנת בשטח. ל"מעריב אונליין" נודע כי בשלב הזה לא ידוע למשטרה המקומית על תיירים שנפגעו.
אמא של צעירה ישראלית המטיילת בנפאל, סיפרה ל"מעריב אונליין" שהקשר עם בתה אבד. "אני מודאגת. הבת שלי יצאה לטרק, שאמנם לפי הבנתנו לא נמצא קרוב, אבל אני חוששת שיהיו עוד רעידות אדמה נלוות", אמרה.
אחותה של מטיילת אחרת סיפרה שבשלב הזה לא ניתן ליצור קשר עם אף אחד כי יש בעיות תקשורת קשות. ״אחותי הייתה באזור, דיברנו בפעם האחרונה ביום חמישי. אנחנו מאוד לחוצים ובמשרד החוץ לא יודעים לתת יותר מידי פרטים. היא נראתה לאחרונה בוואטסאפ בחמש לפנות בוקר. אני מתפללת לאלוהים שאראה תגובה ממנה בזמן הקרוב".
 
בינתיים מספר ההרוגים ברעידת האדמה מוסיף לעלות, על פי הרשויות בנפאל, 688 בני אדם קיפחו את חייהם ברעידת האדמה שעוצמתה הייתה 7.9.