במשך 364 ימים בשנה, מנסים העיתונאים שמכסים את הבית הלבן, למצוא רפש על נשיא ארה"ב, ברק אובמה, על מנת להביא חדשות.



אבל במשך יום אחד בלבד, הם נותנים לו חסד, וזהו הערב בו הוא מקיים את הכנס השנתי לכבוד העיתונאים.



אובמה דיבר ביום שבת בארוחת הערב של כתבי הבית הלבן השנתית. הוא לקח פסק זמן מתפקידו כנשיא וצחק על מדיניות יחסי החוץ, מנהגיו הדתיים וקשריו המתוחים עם ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו.



"זה לא מפתיע שאנשים ממשיכים להצביע על כך שמאז שנבחרתי לנשיאות הזדקנתי. אני נראה כל כך זקן שג'ון ביינר, יו"ר בית הנבחרים של ארה"ב, כבר הזמין את בנימין נתניהו לדבר בהלוויה שלי", אובמה התלוצץ, בהתייחסו לנאומו של נתניהו השנוי במחלוקת בקונגרס במרץ כי הוא גרם לקרע נוסף ביחסי ארה"ב-ישראל המתדרדרים.



אובמה גם צחק על כך שלעתים קרובות מתעוררות שמועות על זה שהוא היה מוסלמי, ואמר: "להיות נשיא זה אף פעם לא קל. אני עדיין צריך לתקן את מערכת ההגירה, לטפל באיומי הווטו ולנהל משא ומתן עם איראן. אני עושה את כל זה תוך מציאת זמן להתפלל חמש פעמים ביום . איזה מאמץ.".



בנימה רצינית יותר, דיבר הנשיא גם על עיתונאים אשר נכלאים בבתי כלא רק משום שהם מנסים לבצע את עבודתם כהלכה, וקרא לשחרור כתב ה"וושינגטון פוסט", ג'ייסון רזאיאן, מהכלא בטהראן. 



הנאום הקומי של הנשיא בוושינגטון גייס כסף עבור מלגה לעיתונאים צעירים. כ-2,600 אורחים הוזמנו לארוחת הערב ובין היתר הגיעו כוכבים כמו: ג'יין פונדה, קרי וושינגטון ודונלד טראמפ ממתנגדיו העיקריים של אובמה.