לסנטור מרקו רוביו מפלורידה שהצהיר רשמית כי הוא מתמודד על מועמדות המפלגה הרפובליקנית לנשיאות 2016 קם פטרון ודואג. רוביו, שצובר שיעורי תמיכה טובים הוא המועמד לנשיאות האהוד והמועדף על המיליארדר היהודי-האמריקאי שלדון אדלסון וצפוי לקבל ממנו סיוע פיננסי בהיקף משמעותי למימון מערכת הבחירות  שלו.
זאת נטען בדיווח בלעדי שהתפרסם שלשום באתר החדשות 'פוליטיקו'. "לזכות בגיבוי של אדלסון בן ה-81 משמעותו זריקת דחף רצינית ותועלת רבה לקידום שאיפתו של רוביו להשיג את מועמדות מפלגתו", נאמר בדיווח. שלדון אדלסון, ידוע בהשקפותיו הימניות הקיצוניות בנושאים הנוגעים למדיניות החוץ של ארה"ב שאותן הוא מבטא באופן בוטה בכל הזדמנות, במיוחד בכל הקשור למדיניות הבית הלבן במזרח התיכון. הוא אחד ממתנגדיו החריפים של הנשיא ברק אובמה ונהנה להפגין את יחסו העוין נגד המפלגה הדמוקרטית.
אדלסון, שהונו נאמד ב-32 מיליארד דולר וברשימת העשירים ביותר בארה"ב של המגזין פורבס הוא מופיע במקום ה-12, איננו מסתפק בהתבטאויות פוליטיות אלא מגלה מעורבות פעילה בזירה הפוליטית-מפלגתית האמריקאית - מעורבות שהוא מיישם בשקיקה והתלהבות בתרומות כספיות נדיבות ביותר שהוא מזרים לפוליטיקאים רפובליקאים המתמודדים נגד יריביהם הדמוקרטים בבחירות מקומיות לקונגרס ולסנאט ובמיוחד במירוץ לנשיאות.

במערכת הבחירות האחרונות לנשיאות בשנת 2012 תמך אדלסון במועמדותו לנשיאות של ניוט גינגריץ', בכיר רפובליקני שכיהן בעבר כיושב ראש הקונגרס. גינגריץ' הפסיד בזמנו את המירוץ  למיט רומני אבל תרומה של אדלסון בסכום של 15 מיליון דולר איפשרה לגינגריץ' לקיים מסע בחירות ארצי שריתק בזמנו את תשומת הלב התקשורתית. לפי אומדן הרווח בקרב כתבים ופרשנים מפלגתיים בוושינגטון, במהלך הבחירות המוקדמות שהתקיימו ב-2011-2012 שלדון אדלסון השקיע בסיוע פיננסי למועמדים רפובליקנים סכום שהסתכם  ב-100 מיליון  דולר. לדברי הדיווח ב'פוליטיקו', שלדון אדלסון "התאהב" במרקו רוביו. הוא רואה ברוביו מועמד אידיאלי לנשיאות. 

הוא מתרשם ממוצאו העממי והפשוט המזכיר לו את מוצאו שלו ממשפחת מהגרים והעובדה שעבד פעם כנהג מונית. אדלסון אוהב את האהדה והתמיכה הבלתי מסוייגות  שרוביו מגלה כלפי ישראל. כתב 'פוליטיקו' מגלה כי מאז שרוביו נבחר לסנאט ב-2011 הוא יזם קשר עם שלדון אדלסון  ומאז השניים נפגשו פעמים אחדות ומטפחים יחסי ידידות. "רוביו מטלפן לאדלסון אחת לשבועיים ומעדכן את ידידו המיליארדר בתוכניותיו וביוזמות שבדעתו לקדם בתחום מדיניות החוץ", סיפר אחד ממקורבי אדלסון.  מרקו רוביו היה הסנטור שדרש כי בהסכם עם איראן יכלל סעיף המחייב את איראן להכריז כי וויתרה על שאיפתה למחוק את ישראל.

מרקו רוביו. "אדלסון התרשם ממוצאו העממי והפשוט". רויטרס
 
עוד מגלה האתר כי אדלסון ורוביו נפגשו ב-2 במארס בלאס וגאס וסעדו ארוחת ערב במסעדת סטייקים ידועה בעיר. "הארוחה הזאת נמשכה הרבה זמן", נטען בדיווח.  דובר מטעם שלדון אדלסון סירב להגיב ולהשיב לשאלות כתב 'פוליטיקו'.  לדברי הכתב תום ברטלט, שלדון אדלסון עדיין לא החליט במי הפוליטיקאים הרפובליקנים השואפים למועמדות המפלגה הוא יתמוך ויסייע פיננסית.
"מקורבים המודעים להשקפותיו הפוליטיות אומרים כי הוא עשוי לתמוך במועמד אחר מאשר מרקו רוביו. הוא (אדלסון) אוהב מאוד אחדים מהרפובליקנים המתמודדים".  אדלסון לא יודיע ולא יצהיר רשמית על תמיכתו במועמד אחד עד לאחר הפריימריס הראשונים שיתקיימו בסוף הקיץ. אולם,  שלדון אדלסון כבר מגלה פעילות בזירה הפוליטית הרפובליקנית. בסוף השבוע הנוכחי, אדלסון ישב בראש מיפגש של נציגי ארגון "הקואליציה היהודית הרפובליקנית" שיתקיים בבית מלון בלאס וגאס. במיפגש ישתתפו יהודים התורמים למועמדים רפובליקנים. הארי פליישר, מי שהיה דוברו של הנשיא ג'ורג' בוש, הפעיל בקואליציה, אמר שהמועמדים האהודים על רוב נציגי הארגון הם ג'ב בוש, סקוט ווקר ומרקו רוביו.