כ־150 מהישראלים השוהים בנפאל עדיין מוגדרים כמנותקי קשר. קריסת התשתיות בעקבות רעידת האדמה הקשה הפכה את יצירת הקשר בין המשפחות בארץ ליקיריהן במדינה הרחוקה למשימה מורכבת ולעתים בלתי אפשרית.
״ביום שישי בצהריים היה הקשר האחרון שלנו עם מתן. הוא אמר לנו שביום ראשון הוא מתכנן לנסוע באוטובוס להודו, אבל רעידת האדמה תפסה אותו בנפאל, כנראה באזור האגמים הקפואים, ומאז לא שמענו ממנו״, סיפר אתמול יניב גוטליב, אחיו של מתן פרויליך.
בני משפחתו של מתן התכנסו בביתם ברעננה והם מצפים בדריכות לבשורה שתשים קץ למתח המתמשך. כל טלפון מקפיץ אותם. ״אנחנו לא ישנים בלילות וגם לא הלכנו לעבודה. כל הזמן מצפים לשמוע ממתן״, הוסיף יניב.

יהודית פרוייליך מספרת על בנה מתן שנמצא בנפאל
מתן (24) יצא בסוף החודש שעבר לטיול בנפאל ומשם תכנן להמשיך את מסעו במזרח לעבר הודו. אתמול שלחה מסרונים בחורה שיניב הכיר בימים האחרונים בנפאל, מיום שישי, שבהם הוא מודיע על כוונתו להמשיך להודו.
בינתיים המשפחה הופכת עולמות כדי ליצור קשר עם מתן. ״פנינו למשרד החוץ, לחברת הביטוח ולחברת החילוץ. בחברת הביטוח הפנו אותנו לחברת החילוץ ובחברת החילוץ החזירו אותנו לחברת הביטוח. אנחנו לא יודעים מה לעשות. רק מבקשים שישלחו חילוץ ויפנו את יניב וישראלים אחרים שתקועים איתו. אנחנו שומעים שעוזרים לישראלים בקטמנדו, אבל ישנם רבים באזורים רחוקים יותר ובתנאים קשים״, סיפר אחד מבני המשפחה. עשרות משפחות בארץ יושבות מודאגות ומנסות ליצור קשר עם יקיריהם בנפאל ולשמוע שהכל בסדר.



משפחת פרוילך לצד תמונתו של מתן. צילום: יקי צימרמן
 
״שמענו ממנו בפעם האחרונה בשבת בערב, כשהיה בטרק באזור הררי. התנאים שם היו קשים וכולם מצפים לחילוץ. היום (ראשון - מ״כ) היו עוד כמה רעידות משנה והקשר נותק. אנחנו מצפים לבשורה״, סיפרה מעין, שכנה של משפחתו של גיא צור, השוהה בנפאל.
אלומה, המנסה ליצור קשר עם אחותה שירה, המטיילת אף היא בנפאל, אמרה: ״אנחנו כל הזמן מנסים. גם בימים רגילים ישנם אזורים ללא קליטה בנפאל. עכשיו זה סיפור עוד יותר מסובך״.