זרועה הארוכה של מדינת ישראל הגיעה לעזרת העם הנפאלי. מטוס ראשון של משלחת הסיוע והחילוץ הישראלית הגיע הלילה (שלישי) לשדה התעופה הבינלאומי בקטמנדו בירת נפאל. 



בהמשך הלילה צפויות לנחות עוד ארבעה מטוסים נוספים של המשלחת ועל סיפונם טונות רבות של ציוד ואספקה עבור המדינה מוכת האסון, כולל בית חולים שדה נייד ומשוכלל הכולל, מעבדות רפואיות וחדרי ניתוח מתקדמים.



בינתיים נמשך פינוי האזרחים הישראלים התקועים במדינה כש-180 מהם טוסו עוד הלילה אל מחוץ לנפאל. שגרירות ישראל ומשרד החוץ ממשיכים לתאם את פינויים של יתר אזרח יישראל המעוניינים לצאת את המדינה. 



מוקדם יותר הודיע משרד החוץ כי נותרו רק 50 ישראלים איתם טרם נותר קשר ועדיין לא נודע מה עלה בגורלם. מאמצי החילוץ של אזרחי ישראל שנתקעו במסלולי הטיול השונים ימשיכו ברכב וברגל כשיעלה הבוקר. 



מספר ההרוגים ברעידת האדמה שפקדה את המדינה עלה ל-4,000 ועיר הבירה קטמנדו נותרה משותקת בשל חשש מהתמוטטות מבנים, דבר שהביא מאות אלפי אזרחים לישון במחנות פליטים מאולתרים ברחובות וכיכרות העיר.



בתוך כך הודיע הצבא הנפאלי כי תשעה מכל עשרה חיילים בשורותיו נמצא כעת במשימת הצלה וסיוע לקורבנות האסון במדינה. כמעט כל כוחות הצבא, המשטרה ומכבי האש נמצאים בשטח והרשויות במדינה ההררית והענייה מתקשות ללעמוד בלחץ הבלתי פוסק.



דובר משרד החוץ של נפאל שלח פנייה נואשת לאומות העולם וטען כי לנפאלים דרושה כל עזרה אפשרית החל משמיכות ועוד מסוקים ונהגי אמבולנסים על מנת להתמודד עם האסון הקשה.



למעלה ממאתיים מטיילים עדיין לכודים על הר אוורסט, ההר הגבוהה בעולם, לאחר שהיום חילצו מסוקים למעלה מ-60 מטיילים מבסיס האם למרגלות ההר. כך דיווח טולסי גוטאם, יו"ר סוכנות התיירות הנפאלית, שהוסיף כי המסוקים מפנים רק שני מטיילים בכל פעם משום שטיסה באזור בגובה רב כל כך הינה מסוכנת.