11 פצועים ישראלים שנתקעו בלאנגטאנג חולצו הבוקר על ידי מסוקים של חברת הביטוח "הפניקס" והועברו לבירת נפאל קטמנדו, כך אמר הבוקר (שלישי) איש החילוץ חיליק מגנוס בראיון לגלי צה"ל. לדבריו, "שני מסוקים יצאו, אספו כבר אנשים, הם נמצאים בדרך חזרה לקטמנדו. את שמות האנשים שהם אספו נפרסם ברגע שתהיה לנו רשימה אמיתית. המצוקה מצוקת אמת, הם יושבים לבד, מבודדים, מנותקים. המים והמינרלים והמים הזמינים כמעט ולא נמצאים, המזון הולך ואוזל או כמעט לא קיים".



ממשרד החוץ נמסר כי בלאנגטאנג נמצאים 50 ישראלים, באוורסט 15 ובלאסט ריזורט ואנאפורנה - 20 מטיילים. במשרד מזהירים מהתנפלות של מטיילים על המסוקים, דבר המקשה על החילוצים. עוד נמסר, כי הוגשה בקשה לרמטכ"ל הנפאלי לסייע בחילוץ בלאנגטאנג עם מסוק צבאי. 



מחברת הביטוח "הראל" נמסר כי שני מסוקים הגיעו לאזור הלאנגטאנג ועוסקים בפעילות חילוץ ישראלים. במקביל, מסוק נוסף של הראל עובד באזור לוקלה במתן מענה למטיילים באזור זה. מזה מספר שעות מבוצעות פעולות חילוץ למרות קשיי מזג האויר בנפאל.



מטוס של חברת אל על עושה דרכו מקטמנדו לתל אביב, כשעל סיפונו 229 נוסעים ו-15 תינוקות. הטיסה צפויה לנחות בנתב״ג בשעה 12:30.



"מצב של כמו מלחמה"



מניין ההרוגים באסון רעש האדמה בנפאל עלול חהגיע ל-10,000, כך אמר ראש הממשלה סושיל קויראלה, לרויטרס. הוא הורה על הגברת מאמצי החילוץ וביקש סיוע דחוף של אוהלים ותרופות.

"הממשלה עושה ככל יכולתה על מנת להיציל את הנפגעים ונמצאת במצב דומה למלחמה, אמר קוירלה. "זה אתגר ושעה קשה מאד לנפאל".

 שר החוץ, אביגדור ליברמן, שוחח עם שר החוץ של נפאל, מהנדרה בהדור פנדיי. ליברמן הביע בפני עמיתו את צערה של ישראל על האסון הקשה שפקד את נפאל ומסר את תנחומיה של ישראל על ההרוגים הרבים. השר סיפר לפנדיי על מאמצי הסיוע של ישראל והבטיח כי ישראל תמשיך לסייע ככל יכולתה. 



השר הנפאלי הודה לליברמן על הסיוע ואמר כי העם הנפאלי מעריך מאד את העזרה שמושיטה ישראל לנפאל. השר ליברמן הודה לשר פנדיי על הסיוע שהעניקו השלטונות בנפאל באמצעות מסוקים לישראלים התקועים במקומות מרוחקים וקשים. 



השר ליברמן ביקש מהשר פנדיי אישור לשימוש במסוקים ששכרה ישראל מהודו ומסין על-מנת לחלץ את הישראלים התקועים והשר פנדיי נתן את אישורו לכך.



"קשה להסביר את ההתרגשות האדירה שאנחנו חווים פה" סיפרה אריאלה כשהיא אוחזת בידיה את נכדה שנולד לפני עשרה ימים. "הבן שלי ובן זוגו כבר בארץ. הם טסו לפני שבוע כדי להשלים תהליך בירוקרטי, ואני באתי לפה לטפל בתינוק עד שיחזרו ואז תפסה אותנו כאן רעידת האדמה. זה היה נוראי אבל אני שמחה שזה מאחורי".

יובל הלר סיים את הטרק בנפאל וקיבל הוראה לחזור לביתו מהוריו. "אימא שלי הפצירה בי לחזור. למרות רעידת האדמה שתפסה אותנו, למעט פציעה קלה לאחת הבנות שהייתה איתנו הכל בסדר. היא חזרה מוקדם יותר עם אחת המשלחות". גם אנשי הצוות באל על התרגשו לקבל את פני הישראלים והפגים, ורבים מהם ירדו מכבש המטוס וכיבדו את הישראלים בדברי מתיקה מהארץ.
 
במשלחת הישראלית מעריכים כי כעת בנפאל ישנם עוד 50  מנותקי קשר, וצוות יצא החל מהזריחה לאתרם ולהשיבם לישראל. במקביל יתפרסו צוות בית החולים בשטח, והערכה היא כי כבר היום (שלישי), יחל לקלוט את הפצועים.