סגן הרמטכ"ל של צבא נפאל הנחה את יחדות הצבא לצאת לאזורי החילוץ ולהגן על המטיילים הישראלים, זאת לנוכח גילויי אלימות כלפי המטיילים הישראלים על ידי תושבים מקומיים, כך נמסר ממשרד החוץ לאחר פגישה בין סמנכ"ל אסיה במשרד החוץ, מארק סופר, ושגריר ישראל בקטמנדו, ירון מאיר, לבין סגן הרמטכ"ל וראש המודיעין הנפאלי שנערכה היום (שלישי).



עוד נמסר, כי יועמד מסוק צבאי לצורך חילוץ הישראלים באזור הלאנגטאנג, ותהיה בו נוכחות של איש צוות ישראלי.



משרד החוץ פרסם את שמות המחולצים מאזור הלאנגטאנג הבוקר: משפחת מלכה, משפחת פרי, אורי ג'מילי, תמר ווג, בתאל שפיר, שני שרעבי, שקד גולן, רביד קפלן, אור מלכה ונדב פורת. ישנם שני מטיילים - אביב רוזן ויונתן מולכו, אשר סרבו להתפנות. נעשה כעת סבב טלפוני כדי להודיע למשפחותיהם. מספר מנותקי הקשר הישראלים עומד כעת על 50. 



עוד נמסר כי בלאנגטאנג נמצאים 50 ישראלים, באוורסט 15 ובלאסט ריזורט ואנאפורנה - 20 מטיילים. במשרד מזהירים מהתנפלות של מטיילים על המסוקים, דבר המקשה על החילוצים. עוד נמסר, כי הוגשה בקשה לרמטכ"ל הנפאלי לסייע בחילוץ בלאנגטאנג עם מסוק צבאי.



מוקדם יותר שוחח שר החוץ, אביגדור ליברמן, עם שר החוץ של נפאל, מהנדרה בהדור פנדיי. ליברמן הביע בפני עמיתו את צערה של ישראל על האסון הקשה שפקד את נפאל ומסר את תנחומיה של ישראל על ההרוגים הרבים. השר סיפר לפנדיי על מאמצי הסיוע של ישראל והבטיח כי ישראל תמשיך לסייע ככל יכולתה.



השר הנפאלי הודה לליברמן על הסיוע ואמר כי העם הנפאלי מעריך מאד את העזרה שמושיטה ישראל לנפאל. השר ליברמן הודה לשר פנדיי על הסיוע שהעניקו השלטונות בנפאל באמצעות מסוקים לישראלים התקועים במקומות מרוחקים וקשים.



השר ליברמן ביקש מהשר פנדיי אישור לשימוש במסוקים ששכרה ישראל מהודו ומסין על-מנת לחלץ את הישראלים התקועים והשר פנדיי נתן את אישורו לכך.



על פי העדכון האחרון, מספר ההרוגים באסון עומד על 4,400 בני אדם שקיפחו את חיים. עם זאת, ראש ממשלת נפאל, סושיל קוירלה, אמר לרויטרס כי הוא חושש שמספר ההרוגים יגיע בסופו של דבר ל-10,000.



בתוך כך, היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, אישר להביא לישראל אמהות פונדקאיות מנפאל, הנמצאות בהריון מתקדם.