נשים לוחמות ביחידה הכורדית בבסיס הצבאי בהר סינג'אר בצפון מערב עיראק, נמצאות באותו מצב בו נמצאים הלוחמים הגברים, על שניהם להיות ערוכים לפעולה בכל רגע נתון. צלם של סוכנות הידיעות רויטרס, אסמא ואגוי, בילה עם הנשים שבחרו להיות לוחמות ושב עם תיעוד ממציאות חייהן.
באוגוסט האחרון השתלטו לוחמי דאעש על כוחות כורדיים באזור סינג'אר, והמשיכו לטבוח ביאזידים, כורדים השומרים על המסורת העתיקה של דתם. מאז הרגו אנשי דאעש מאות יאזידים ולקחו אלפים מהם בשבי.
"ביקשתי ללכת הר סינג'ארמפני שידעתי שנמצאים שם לוחמים כורדים שביניהם גם נשים. הם היו מסבירי פנים אבל הייתה להם עבודה רבה", מסביר הצלם.

מאז השתלטו כוחות המדינה האיסלאמית על הר סינג'אר, הצטרפו רבים מבני המיעוט היאזידי ללחומים הכורדים המגנים על אדמותיהם. "לא הגעתי לקו החזית שמסמל את המאבק במדינה האסלאמית, אך יכולתי לראותו מהר סינג'אר", מספר הצלם.

צופות על חזית הלחימה. צילום: רויטרס
 
נשים וגברים לוחמים ולוחמות יחדיו, אחד לצד השניה. כל הלוחמים, נשים וגברים כאחד לא מתחתנים ובוחרים להקריב את חייהם האישיים למען המטרות והאמונות שלהם.

"הנשים נחושות בדעתן"
"נשים רבות שפגשתי, הגיעו ממשפחות שתמכו בלוחמים הכורדים. בחלק מהמשפחות היו אף מספר לוחמים. הלוחמים והלוחמות מוכנים לוותר על הקמת משפחה לטובת ההגנה על אדמתם, ואף למות במהלך המעשה. 

 מוותרות על הקמת משפחה. צילום: רויטרס

 
על אחוות הלוחמים מספר הצלם: "הם פנו אחד לשני בכינוי 'חבר', והיה ברור כי הם תומכים אחד בשני בכל אתגר בו הם נתקלים".


לוחמות לצד הגברים. צילום רויטרס
 
לדבריו, לוחמים אלה נתפסים כפטריוטים: "הנשים והגברים האלה נתפסים כדוגמא קיצונית של פטריוטיזם. הם מאורגנים מאוד והנשים נחושות בדעתן".

מצבם המורכב של הכורדים עולה במסעו של הצלם: "זה גורם לי להרגיש שישנו משהו ייחודי בלהיות כורדי. תמיד יש לך שפה אחרת ומדינה אחרת שהיא חלק מזהותך ובו זמנית אתה חולם על ארץ משלך: אידאל שהם יגנו עליו בכל מחיר".