החיפושים בנפאל: אחת המשלחות מצאה היום (ראשון) מסמכים של מנותק הקשר הישראלי אור אסרף, בן ה-22.



בהודעה שנמסרה מזק"א, דווח כי "המשלחת המשותפת של זק״א איחוד הצלה ופירסט בחסות ישראלייף מצאה עקבות של מנותק הקשר הישראלי אור אסרף". 



במשרד החוץ בודקים את המידע אודות הישראלי שיצא לטיול אחרי צבא באזור האגמים הקפואים, בו התרחשה רעידת האדמה.

אביו, פטריק אסרף, התראיין הבוקר (ראשון) לגל"צ ודיבר על תהליכי החיפושים אודותיו. הוא סיפר על העדויות שליקט ממטיילים שהיו באזור האגמים הקפואים, בו טייל אור: "האדם האחרון שראה אותו, אמר שאור ישב להנאתו לצד הדרך, הכין כוס קפה ונהנה מהטבע". על אזורי החיפוש סיפר: "לאור יש כושר גבוה ואנו מעריכים שקצב התנועה שלו גבוה משל המטיילים הרגילים, לכן אנו לוקחים בחשבון שהוא עבר מרחקים שהם מעבר לנורמה. באזורים האלה אנו ממקדים את החיפושים. גם בציר שהשתנה בעקבות התנועה של הקרקע".



"נחזיר אותו בכל מחיר" 



הוא תיאר את בנו ואמר: "הוא אדם מאוד חברותי ופתוח, הוא לא מופנם אך מותר לאנשים ליהנות מהטבע גם לבד. אך אחד לא חזה שהוא יכול להיקלע למצב כזה, הוא היה מצויד עם מכשיר של ניווט לווייני והאות שהגיעה ממנו כנראה לא אומתה. זה הגיע מאזור אחר וייתכן שזו הייתה תקלת מכשיר ולא לחיצת אמת".



אביו סיפר כי הוא מקווה לטוב: "אמש יצאו חמישה אמריקאים מתוך מערה לאחר שהסתתרו בה חמישה ימים, זו אחת הסיבות שאנחנו עובדים חזק מול חברות פרטיות ומפקד חיל האוויר, כדי להשלים את התמונה המלאה גם מהאוויר ולא רק מהקרקע".



הוא הוסיף והדגיש: "אנחנו חזקים ונמשיך להיות חזקים. אנחנו לא מוותרים, עושים הכל בכל דרך שאפשר להחזיר אותו הביתה. אני לא חוזר מכאן בלי אור גם אם אצטרך להיות פה שנתיים. אני ישן פה וגר פה. אביא את אור בכל מחיר".



בתוך כך, צוות חילוץ נפאלי דיווח היום כי הוא איתר 50 גופות של בני אדם, ביניהן כמה של מטיילים זרים. חשוב לציין כי הגופות עדיין לא זוהו, ולפי הדיווחים של המשטרה הנפאלית, לא מדובר באזור האגמים הקפואים, בו טייל אסרף. מניין ההרוגים באסון רעש האדמה עלה למעלה מ-7,000 בני אדם ומספר הפצועים עומד על 14,123.