מזכיר המדינה האמריקאי, ג'ון קרי, התייחס הערב לסוגיית הסכם הגרעין עם איראן בערוץ 10 והכריז כי ארצות הברית לא תחתום על עסקה שלא תמנע את הגעתה של איראן לפצצה גרעינית.

לשאלת דאגתם של הישראלים מההתרחשויות בעתיד, עם פקיעתו של ההסכם בעוד 10-15 שנים, השיב קרי: "אני אומר לכל ישראלי - היום יש בידנו את היכולת לעצור אותם, אם הם יחליטו לנוע במהירות לעבר פצצה גרעינית. ואני מבטיח ללא כל צל של ספק  שבעתיד תהיה לנו את האפשרות לדעת מה הם עושים . כך שעדיין נוכל לעצור אותם אם הם יהיו לקראת פצצה גרעינית".
 
קרי הוסיף והבהיר כי מדובר בהסכם נצחי: "יהיו לנו פקחים שם בכל יום ויום. זה לא הסכם ל-10 או 15 שנים, זה הסכם לנצח. יש היסטריה רבה ביחס להסכם הזה ואנשים צריכים לבחון את העובדות ולהסתכל על המדע שמאחורי העובדות האלה".
 
"תרחיש תקיפה הוא ברובו היפותטי"
 
מזכיר המדינה האמריקאי שלח מסר מרגיע לישראלים: "לעולם לא נאכזב את ישראל. לא נחתום על עסקה שלא תחסום את איראן מלהגיע לפצצה גרעינית. הנשיא אובמה התחייב לחלוטין שהם לא ישיגו נשק גרעיני. ואני מאמין שהכיוון שאליו אנחנו הולכים, יגן על ישראל למעשה".
 
קרי נשאל האם ישנה האפשרות כי ישראל תתקוף את איראן והשיב בשלילה: "התרחיש הזה יהיה ברובו היפותטי, עד אשר נדע מהן הנסיבות שבגללן החלטה זו התקבלה או לא. למען האמת אני לא מאמין שישראל. שנתעורר בוקר אחד ונגלה זאת".
קרי הדגיש את מעורבותה הנדרשת של ארצות הברית במקרה של תקיפה: "אני מאמין שיחסינו עם ישראל הם כאלה שראש הממשלה ידבר איתנו ממושכות כי תהיה לנו מעורבות משמעותית בהשלכות שיתרחשו עקב פעולה שכזו. ויש לכך השלכות עצומות".