מקורות סלפים ברצועת עזה דווחו היום (שני) כי חמאס הרס בשבת מסגד המשמש פעילים סלפים תומכי דאעש במרכז הרצועה.



על פי הדיווח, כוחות הביטחון של חמאס הגיעו למקום ממזרח לדיר אל-בלאח והרסו את מסגד "אל-מתחאבין" הקטן באמצעות שלושה טרקטורים. הגורם הסלפי אמר כי "לא הזהירו אותנו ולא פינו את ספרי הקוראן שבמסגד הקטן".



גורם לא רשמי בחמאס הוסיף כי "במסגד הסיתו להרוג לוחמי ג'יהאד".



במהלך תפילת יום השישי נעצרו במסגד שבעה פעילים סלפים, בהם הדרשן שיעיח' יאסר אבו הולי. המעצרים בקרב תומכי דאעש ברצועת עזה החלו בעקבות השתלטות של ארגון המדינה האיסלאמית על אזורים במחנה הפליטים הפלסטיני ירמוכ בסוריה. התנועה הסלפית בעזה תמכה בפלישת אנשי המדינה האיסלאמית למחנה הפליטים, דבר שגרם למתיחות בין הצדדים, וכן חילופי האשמות.



בשלב מסוים החלו כוחות הביטחון של חמאס במבצע מעצרים נגד אנשי ארגון "הסלפי הג'יהאדי". הסלפים דווחו, כי בשבועיים האחרונים נעצרו 34 פעילים של הארגון. עשרות אחרים שוחררו לאחר שעוכבו למשך שעות.



עד ראייה סלפי סיפר: "הייתי בין המתפללים ביום שישי במסגד 'אל-מתחאבין' בדיר אל-בלח, כאשר רגע לפני הגעתו של האימאם אבו אל-ברא, שייח' יאסר אבו הולי, ירדו 20 אנשי ביטחון מג'יפ, כשהם חמושים. הדרשה הייתה על האמונה בכלל ועל איך עלינו ליישם את השריעה האסלאמית. התפילה הסתיימה ויצאנו מהמסגד, ואז אנשי הביטחון של חמאש שהיו רעולי פנים הזעיקו כוחות נוספים. הם עצרו אחד מהמתפללים וירו באוויר, נכנסו למסגד עם הנעליים ועצרו את השייח' אבו אל-ברא. בעת המצור על המסגד הותקף מתפלל נוסף בברוטליות, ולאחר מכן נעצר אבו הולי ושבעה אחרים בצורה ברוטלית".




פריצת אנשי חמאס למסגד בדיר אל-בלח