לשכת עורכי הדין בירדן הודיעה כי היא מתכוונת להגיש תביעה נגד ישראל בבית הדין הבינלאומי, בגין מה שכינו: "ההפרות נגד העמים הערביים והעם הפלסטיני, ופתיחת חקירה בנסיבות הריגתו של השופט הירדני ראיד זעיתר".
זעיתר, בן 38 במותו, היה בדרכו לביקור בני משפחתו בשכם ב-10 במרץ 2014, כאשר נורה למוות בידי חייל צה"ל. בתחקור ראשוני של צה"ל עלה כי על פי החשד ניסה זעיתר לתקוף חייל צה"ל בכך שחנק אותו, ואף ניסה לחטוף את נשקו. לאחר מכן, בוצע נוהל מעצר חשוד על ידי כח מגדוד ההנדסה, וזעיתר נורה למוות.
אולם, לא מאמינים בירדן לגרסה הישראלית, ומותו של השופט גרם להפגנות ולמחאה גדולה, ואף להידרדרות ביחסים בין ירדן לישראל, עד שבפרלמנט בעמאן דרשו את ניתוק היחסים וגירוש השגריר. בעקבות כך, הוקם צוות חקירה ישראלי-ירדני משותף, אך עד כה לא פורסמו מסקנות החקירה.

ראש לשכת החירויות בלשכת עורכי הדין בירדן, נור אל-אימאם, אמר לעיתון הירדני "אל-רד", כי "אין מניעה מצעדים כאלה של תביעה נגד ישראל, שכן ירדן הייתה בין המדינות הראשונות שהצטרפו להאג". אל-אימאם הוסיף עוד: "עלינו כלשכה לעמוד נגד התוקפנות הישראלית כלפי העמים הערביים, וכן לבוא חשבון איתה על מותו של זעיתר. ההתנגדות ליהירות הישראלית היא באחריות ערבית קולקטיבית".