דז'וחר צרנייב, שהורשע בביצוע הפיגוע במרתון בוסטון ב-2013, נידון הערב (שישי) למוות על ידי חבר המושבעים במשפטו. ההחלטה התקבלה לאחר 16 שעות של דיונים.



צרנייב, בן 21, נמצא אשם בחודש שעבר בכל 30 הסעיפים נגדו, ובכלל זה כל 17 הסעיפים שעונשם הוא עונש מוות. בפיגוע נהרגו שלושה בני אדם ונפצעו 264. בנוסף, הוא הורשע ברצח שוטר.



על פי החלטת המושבעים, ההוצאה להורג תעשה באמצעות זריקה קטלנית.



במשך 10 שבועות שמעו המושבעים עדויות של 150 בני אדם, כולל פצועים שאיבדו את רגליהם מהרסיסים של המטען. וויליאם ריצ'ארד, אביו של מרטין שנהרג בפיגוע, תאר את ההחלטה הבלתי אפשרית שקיבל לזנוח את בנו למוות כדי להציל את בתו בת ה-8 שאיבדה את רגלה אך שרדה.



התובעים תארו את צרנייב כאדם המסור לרעיונות של אל קעידה, שביצע את הפיגוע בנקמה על הפעילות הצבאית של ארצות הברית במדינות מוסלמיות. 



ההגנה, מנגד, פתחה את חלקה במשפט בהודאה של צרנייב בכל הסעיפים בהם הואשם. עם זאת, הם טענו כי הוא היה השותף הזוטר במזימה שתוכננה על ידי אחיו, טמרלן בן ה-26, שנהרג במהלך קרב היריות עם המשטרה. 



ההוצאה להורג לא תעשה באופן מיידי. השופט ג'ורג' אוטול יודיע באופן רשמי על העונש בתאריך שטרם נקבע. צרנייב נשפט בבית משפט פדראלי, מה שמאפשר מתן עונש מוות. בתי המשפט של מדינת מסצ'וסטס אינם מאפשרים גזר דין מוות.