נשיא ארה"ב ברק אובמה אמר כי בעיניו אין סיכוי להסכם שלום בשנה הקרובה, נוכח ממשלת ישראל החדשה שהושבעה השבוע. בראיון לרשת "אל ערביה" חזר אובמה על מחויבותו לפתרון שתי המדינות, והוסיף כי יש לבנות מחדש את האמון בין הצדדים בתהליך שלום. 

"עבדנו קשה מאד, אבל בכנות, הפוליטיקה הפנימית בישראל והפוליטיקה בקרב הפלסטינים הערימה קשיים ביכולת של כל צד לסמוך על הצד השני על מנת לעשות את הקפיצה הזו קדימה", אמר אובמה.
"מה שאני חושב שבאופן ריאליסטי אנחנו יכולים לעשות, הוא לא הסכם-על גדול, מה שאני לא חושב שיהיה אפשרי בשנה הקרובה, בהתחשב בהרכבתה של ממשלת נתניהו ולנוכח האתגרים של הנשיא עבאס", הודה הנשיא.

"אבל אם נוכל להתחיל לבנות אמון בין הצדדים כדי לעזור לעזה, למשל בצד ההומניטרי ולסייע לאנשים להשתקם מההרס של השנה האחרונה, אם נוכל לעבוד כדי ליצור הזדמנויות עסקיות ועבודות בתוך השטחים, אם נוכל לאט לאט לבנות אמון מסוג זה - אז אני ממשיך להאמין שההיגיון של פתרון שתי המדינות לשני העמים יבסס את עצמו".
"לישראל יש חששות ביטחוניים לגיטימיים, אין ספק בכך", אמר הנשיא. "ומה שעוד נכון, הוא שאני מחויב מאד למדינה פלסטינית. כשביקרתי במקומות כמו רמאללה ושמעתי את תחושותיהם, שהעולם שלהם מנותק בגלל המצב בגדה המערבית, או שאני שומע סיפורים בעזה... הפתרון היחיד מבחינתי הוא פתרון שתי המדינות".
"אמרתי לישראלים", סיפר נשיא ארה"ב, "אתם לא יכולים להישאר מדינה שהיא דמוקרטית ויהודית אם אתם ממשיכים להשאיר את הבעיה הזו לא פתורה. ולפלסטינים אמרתי - אתם לא יכולים לצפות שתהיה לכם מדינה מכובדת אם אתם לא מכירים בישראל, כי ישראל לא הולכת לשום מקום".
"אנשים בשני הצדדים מבינים זאת, אך לצערי הפוליטיקה של הפחד חזקה יותר מהפוליטיקה של התקווה בשנים האחרונות, חלק מזה בגלל המצב הכאוטי באזור כולו. יקח זמן לבנות אותו אבל איש לא היה יכול לדמיין שישראל ומצרים יהיו בשלום למשך עשורים, עד שלבסוף המנהיגות ניצלה את ההזדמנות".
לבסוף, שאלה המראיינת - "אז אין פגישה בין נתניהו לעבאס?" ולכך ענה אובמה בפתגם - "לעולם אל תאמרו אף פעם".
על עסקת הגרעין האיראני הקרבה, בתיווך שש המעצמות - ובהן ארצות הברית והרפובליקה האיסלאמית - אובמה ביקש להפיג את חששותיהן של ישראל ושל מדינות המפרץ כי ההסכם יחליש את הביטחון שלהן.
"ארה"ב הייתה מאד ברורה בכך שאיראן חמושה בגרעין עלולה להיות פזיזה ומסוכנת. כך שזה האינטרס של כולם להבטיח כי לאיראן לא יהיה נשק גרעיני ולאפשר תוואי שבו איראן תוכל להתקדם לעבר התנהגות חיובית", אמר אובמה.