האפיפיור פרנציסקוס פגש את יו"ר הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס (אבו מאזן) היום (שבת) בוותיקן, וכינה אותו "מלאך השלום", ימים אחרי שמדינת הוותיקן הודיעה כי היא מתכוננת לחתום על הכרה במדינה פלסטינית, למורת רוחה של ישראל.

אבו מאזן נפגש עם הכס הקדוש למשך כ-20 דקות בפני קהל מצומצם, יום לפני שיכריז על שתי נזירות פלסטיניות לקדושות, מה שיהפוך אותן לפלסטיניות הראשונות הזוכות בתואר קדושה מהאפיפיור. 
ביום רביעי האפיפיור הודיע כי הוא מתכוון לחתום על ההסכם הראשון שלו מול הפלסטינים, כשנתיים אחרי ההכרה בהם כמדינה. "וועדה מטעם שני הצדדים מכינה את הליטושים האחרונים בהסכם, שיגדיר את חיי הכנסיה הקתולית ופעילותה ברשות הפלסטינית, שלאחר מכן תוגש לרשויות המתאימות לאישור סופי, לפני החתימה בעתיד הקרוב", כך נמסר מהוותיקן ברביעי. היו כאלה שהעריכו שההסכם ייחתם כבר במהלך ביקורו הנוכחי של אבו מאזן.

ישראל התאכזבה למשמע ההחלטה של הכס הקדוש לחתום על הסכם עם הפלסטינים, תוך שימוש במושג 'מדינה פלסטינית'", אמר גורם במשרד החוץ הישראלי. "התפתחות כזו אינה מקדמת את תהליך השלום ומרחיקה בין המנהיגות הפלסטינית מחזרה למשא ומתן הישיר בין שתי המדינות. ישראל תלמד את ההסכם ותשקול את צעדיה הבאים".