מזכיר המדינה האמריקאי ג'ון קרי אמר היום (שני) כי הוא משוכנע כי כוחות הקואליציה יצליחו להדוף את לוחמי ארגון  דאעש מהעיר רמאדי בעיראק בשבועות הקרובים. 

"אני משוכנע כי לאחר שכוחות הצבא העיראקי יסיימו להיערך מחדש וככל שיעברו הימים בשבועות הקרובים נוכל לראות שינוי. באופן כללי הארגון נמצא בנסיגה, אני משוכנע לחלוטין שבימים הקרובים המצב יתהפך", אמר קרי. 
הדברים באים לאחר שמוקדם יותר היום הודיע ארגון דאעש כי אתמול הצליחו כוחותיו להשיג שליטה מלאה על העיר רמאדי, הממוקמת במרכז עיראק. מדובר בתבוסה הקשה ביותר לצבא העיראקי מאז הקיץ שעבר, אז נפלו לידו של הארגון הערים מוסול ותכרית. ההישג אף יאפשר לדאעש רצף טריטוריאלי בין מרכז השליטה שלו בפלוג'ה לגבול הסורי ובירת הארגון בא-ראקה.

לחימה עזה בין דאעש לצבא עיראק ברמאדי
הארגון השתמש בהצלחה בטקטיקה שהפכה לסימן ההיכר שלו: יחידות של מחבלים מתאבדים ומכוניות תופת שתוקפים מפקדות ועמדות של האויב, זורעות בהם הרס ובלבול ומכינות את הקרקע לגל שני של לוחמי חי"ר מנוסים המלווים ביחידות שיריון. כוחות של הצבא העיראקי נראו מתפנים בשיירות ארוכות של כלי רכב ואדם מהעיר ובעקבותיהם פליטים רבים.

התנופה נבלמה בסוריה
 

לאחר מספר ימים בהם התקדמו כוחות ארגון דאעש במזרח סוריה, הודיע היום ארגון משקיפים לזכויות אדם במדינה כי המתקפה שניהל הארגון על העיר המדברית תדמור נבלמה ע"י כוחותיו של נשיא סוריה בשאר אסד.



הארגון הצליח להשתלט על חלקים של העיר העתיקה ואף להניף את דגלו השחור על מספר מבני ממשלה אך נהדף לאחר שנתקל באש עזה מכיוון כוחות מיוחדים של הצבא הסורי.



ההודעה כי כוחות דאעש נבלמו והמתקפה סוכלה לוותה באנחת רווחה עמוקה של חובבי ארכיאולוגיה והיסטוריה, שכן העיר תדמור היא מקום משכנן של הריסות פלמירה הקדומה, אתר ארכיאולוגי מהתקופה הרומית שהוכר כאתר מורשת של ארגון אונסק"ו ובכך נמנע ממנו גורל דומה לזה של אתרי העתיקות בעיראק שכוחות דאעש החריבו.



בלחימה נהרגו 112 לוחמים של ארגון דאעש, 124 חיילים מצבאו של בשאר אסד ועוד עשרות אזרחים שנקלעו ללחימה, כך דיווח ארגון משקיפים למען זכויות אדם בסוריה.