"גם בן גוריון היה שותף לתפיסה המדגישה את עליונות המחוקק. בשנים האחרונות גובר הרושם כי חל טשטוש בתפיסה זו", כך אמרה היום (שני) שרת המשפטים החדשה, איילת שקד בכנס לשכת עורכי הדין. 

לדבריה של השרה הטריה, נראה כי קבלת החלטת משילות אינו מצוי עוד בידי העם אלא בידי מערכת המשפט . "אלו המצדדים בגישה של עליונות המחוקק מכונים בני החושך ואלו המתנגדים - בני האור. אני כופרת בהגדרות אלו. אני מבקשת לפעול לחיזוק ריבונותה של כנסת ישראל".
"בתפקידי החדש אני מצפה לשיח מכובד ומכבד ולפרולריזלם אמיתי ולשיח נטול עריצות מחשבתית. רק אתמול נכנסתי לתפקידי וחשה גאווה עצומה על המערכת. ביץ המשפט העליון תמיד היה ועודנו גאווה לאומית. כפי שציינתי אתמול, סוגיות רבות וחשובות עומדות בפני עם כניסתי לתפקיד. אני מבטיחה שאגש לכלל הסוגיות בכובד ראש ובאוזן קרויה", הוסיפה שקד.

"תמיכתה של הלשכה בך היא תמיכה בשלטון החוק ובהפרדת רשויות". כך אמר ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד דורון ברזילי לשרת המשפטים איילת שקד בפתח מושב הפתיחה של כנס לשכת עורכי הדין. 

ברזילי הוסיף: "קיימות שנים רבות דעות שונות, ויש הרואים אותם כאויבי שלטון החוק ואינם מאפשרים דיון פתוח וראוי. "לשכת עורכי הדין תתמוך בך במהלכים לאיזון בין שלוש הרשויות".

דו שפירו, שגריר ארה"ב, דיבר אף הוא בכנס הלשכה ואמר: ״להיות בחדר קטן עם כל כך הרבה עורכי דין זה משהו די רגיל למי שכבר עבד בוושינגטון. המצב של מערכת המשפט בישראל מרשים. עם תחילת העבודה של הממשלה החדשה הרשו לי לחזור על הברכות של הנשיא אובמה והתקווה שהיא תפעל להשגת שלום באזור. יש לנו מחויבות בלתי תלויה לביטחון ישראל. ארהב מחכה לעבוד עם הממשלה החדשה על פתרון שתי המדינות".

שפירו אמר:  "ארה"ב תשמור על הסכם על מרחק של כשנה מאיראן גרעינית" והוסיף כי "ההסכם יכלול מנגנונים שיאפשרו לארצות הברית לשמור את האינטרסים האלה ואת האינטסרסים הביטחוניים של ישראל כשהאופציה הצבאית עדיין נמצאת על השולחן במידה והאופציות האחרות ייכשלו.
 
שפירו הוסיף ואמר: "זה קריטי שנחזיק את הסיכוי לשלום חי. ארהב לעולם לא תאפשר לאיראן להיות גרעינית. הסכם טוב הוא כזה שנוכל לזהות בו ניסיונות להטעות אותנו ולהגיב, אם נזקק לכך, גם צבאית. תנו לי להיות ברור - ארהב מתנגדת להכרה במדינה פלסטינית חד צדדית והעמדה שלנו היא להמשיך להתנהגות לפעולות דילגטמציה בעולם, בעיקר בזירה המשפטית".