המנהיגים של הקהילות היריבות בקפריסין המחולקת אתנית, חלקו קפה ועוגה היום (שבת) כמחווה סמלית, המדגישה את הפשרת היחסים על הסכסוך שנמשך עשרות שנים.
נשיא קפריסין ניקוס אנסטסיאדס, המנהיג היווני-קפריסאי, והמנהיג הטורקי-קפריסאי מוסטפה אקינסי בילה יותר משעה בטיול רגלי ברחובותיה של ניקוסיה, לראשונה בהיסטוריה של הסכסוך באי קפריסין.
"זהו יום היסטורי", סיפר אקינסי לכתבים, בזמן שהוא ומקבילו היווני חצו את "הקו הירוק" שבפיקוח האו"ם, שמפריד בין קפריסין היוונית לקפריסין הטורקית.

קפריסין פוצלה בעקבות הפלישה הטורקית לאי בשנת 1974, אחרי שקבוצה יוונית החלה בהפיכה, אבל זרעים של פיצול החלו לפחות עשור קודם לכן. בניקוסיה, כוחות שמירת השלום מטעם האו"ם מפקחים על "אזור חיץ" שחותך את הבירה ובו איש לא מורשה להיכנס פרט להם.
היחסים בין הצדדים השתנו לטובה מאז בחירתו של אקינסי ב-26 באפריל, ושיחות השלום החלו כבר ב-14 במאי. "נעבוד קשה מאד על מנת להשיג הסכם שלום בר-קיימא מהר ככל הניתן", אמר אנסטסיאדס.
"היינו רוצים מאד להעביר מסר של תקווה מכיוון שאחרי כל כך הרבה אכזבות אנחנו זקוקים לתקווה הזו. אבל, כמובן, מה שאנחנו זקוקים לו יותר הוא לא לייצר אכזבה נוספת", אמר אקינסי.
מאות אנשים בירכו את השניים כשהם חצו את הגבולות הבלתי רשמיים, מצד אחד של ניקוסיה לצד השני, ועצרו מדי פעם לקבלת פרחים ועוגות מעוברי אורח. "אנחנו זקוקים לשלום. עלינו להפסיק להתעסק בשטויות ולטפל בזה לפני שקפריסאים לא יישארו", אמר תושב טורקי-קפריסאי, נרזאת אוזמל, בן 65.