קבוצה בינלאומית של אקטיביסטיות חצתה היום (ראשון) את הגבול המבוצר בין צפון ודרום קוריאה, במאמץ להביא תשומת לב לצורך בשלום בין שתי המדינות.



הקבוצה הנקראת Women Cross DMZ, מונה כ-30 נשים, כוללת את גלוריה סטיינם הפמיניסטית ושתי זוכות פרס נובל לשלום: מייריד מגוואייר מאירלנד וליימה גבואי מליבריה.



אוטובוס לקח אותן מהצד הצפון קוריאני ונסע באזור המפורז המפריד בין שתי הקוריאות כבר יותר מחצי מאה. הנשים הגיעו למשרד ההגירה בצד הדרום קוריאני כשמאוחר יותר הן צפויות לקיים מסיבת עיתונאים ולאחר מכן ללכת לטקס בפארק בסמוך לגבול. 



לדברי הפעילות, נשים צריכות להיות מעורבות בתהליך בניית השלום, העוסק בין היתר, באיחוד משפחות שהתפצלו עקב מלחמת קוריאה. לדעתן יש להחליף את שביתת הנשק משנת 1953 בהסכם שלום קבוע.



ביקורת מארגונים אחרים


פעילים אחרים מתחו ביקורת על האירוע, באומרם כי הקבוצה מתעלמת מבעיות עיקריות שעומדות בפני נשים תחת השלטון הרודני של קים ג'ונג און.



"זה מזעזע לחלוטין שהן מתעלמות לחלוטין מסבלו של העם הצפון קוריאני, במיוחד נשים צפון קוריאניות", אמרה סוזן שולטה, ראש קואליצית החופש של צפון קוריאה. "אם באמת היה להן אכפת, הן היו חוצות את גבול סין-צפון קוריאה שהוא למעשה יותר מסוכן עכשיו" , היא הוסיפה.



נשים מצפון קוריאה שחוצות את הגבול לסין, לעתים קרובות הופכות לקורבנות של סחר בבני אדם ובסופו נאלצות לעבוד בתעשיית המין או נמכרות ככלות לגברים סיניים כפריים.



סטיינם אמרה במסיבת עיתונאים בשבוע שעבר כי הקבוצה מנסה לנקוט בפעולה במקום בו הממשלה נכשלה: "אני מרגישה שזו החובה הרוחנית והפוליטית שלנו. לעתים קרובות לאזרחים- נשים וגברים, קל יותר להתקדם בתהליכים מאשר לגורמים בשלטון".