משטרת מלזיה גילתה קברים המוניים ליד מחנות בהם סחרו בבבני אדם, כך אמר היום (ראשון) שר הפנים המלזי, אחמד זהיד חמידי. המחנות והכפרים התגלו בערים ובכפרים הגובלים עם תאילנד.



חמידי הוסיף כי כעת בודקים אם הקברים היו של קורבנות סחר בבני אדם. בהתייחסו לכמות הגופות שנמצאו הוא ענה: "אני מאמין שאלה ממצאים ראשונים ובסופו של דבר המספר הסופי יהיה גדול בהרבה". כשנשאל על מעורבות אפשרית של המקומיים באירוע אמר: "כמובן שאני מאמין שיש מלזים מעורבים".



על פי דיווחים בתקשורת המקומית, קברי האחים מכילים גופות של מאות מהגרים ממיאנמר ובנגלדש. לטענת עיתון מקומי, המשטרה גילתה 30 קברים גדולים ובהם שרידים של מאות אנשים בשני מקומות במדינה הצפונית של פרליס, הגובלת בתאילנד. עיתון נוסף דיווח באתר האינטרנט שלו כי כמעט 100 גופות נמצאו בקבר אחד ביום שישי.



דובר המשטרה סירב להגיב ואמר כי מחר תתקיים מסיבת עיתונאים. גורם בכיר במשטרה, שסירב להזדהות, אמר כי בכירים במשטרה ומומחים לרפואה משפטית היו באתר אבל עדיין לא ברור איך יש כל כך הרבה קברים וגופות.



צפון מלזיה נמצאת במסלול של המבריחים המביאים אנשים לדרום מזרח אסיה בסירות ממיאנמר. רובם הם בני הרוהינגה הנמלטים מרדיפות וכן אנשים מבנגלדש המחפשים עבודה.



המבריחים משתמשים בנתיבי הברחה בדרום תאילנד ומלזיה ובמשטרה מאמינים שיש קשר לגילוי הקברים שנמצאו החודש בצד התאילנדי של הגבול כש-26 גופות הוצאו מקבר אחים במחוז סונגקלה של תאילנד, מעבר לגבול מפרליס.