הטלוויזיה הממלכתית הסורית דיווחה היום (ראשון), כי לוחמי המדינה האסלאמית הרגו 400 אזרחים במרכז העיר תדמור (פלמירה), כשמרביתם נשים וילדים.



פעילים מהאופוזיציה כתבו ברשתות החברתיות כי ברחובות יש מאות גופות מאז ההשתלטות של הקיצוניים על העיר וכי ההרוגים היו נאמנים לשלטון.



האירוע מגיע לאחר ימים של קרבות בלתי פוסקים באזור, כאשר המדינה האיסלאמית פרסמה ביום חמישי כי לוחמיה השתלטו באופן מלא על העיר. הלוחמים השתלטו על הבסיסים הצבאיים שלה וזו הייתה הפעם הראשונה בה הם כבשו עיר ישירות מהצבא הסורי וכוחות הברית.



כיבוש העיר מדיר את עיניהם של גורמים רבים וביניהם את ארגון אונסק"ו (ארגון החינוך, המדע והתרבות של האו"ם) שקרא להפסקה מידית של הלחימה וקרא למאמצים בינלאומיים להגן על האוכלוסייה ולשמור על המורשת התרבותית הייחודית.



בנוסף, דווח כי נהרגו היום 300 מורדים בפשיטות אוויריות המנסות לשבור את המצור על בית החולים בעיירה ג'יסר א-שורור. ארג'ון ג'בהת א-נוסרה (שלוחה של ארגון אל-קאעידה) השתלט על בית החולים בעיר בצפון-מערב ביום חמישי ומאז נותק הקשר עם החולים במקום.



הארגון הסורי לזכויות אדם אמר שג'בהת א-נוסרה השתלטה על יותר ממחצית מכל השטח הסורי לאחר יותר מארבע שנים של סכסוך שצמח מתוך ההתקוממות נגד הנשיא בשאר אל-אסד. כמו כן, לוחמי דעאש תפסו את מעבר הגבול האחרון בין סוריה ועיראק הנשלט על ידי הממשלה בדמשק. המעבר הוא במחוז חומס של סוריה, שבו נמצאת העיר תדמור.