כנראה שהביקורת עוזרת. ארמון בקינגהאם ביצע לאחרונה שורה של צעדי התייעלות, שהביאו לפיטוריהם של לפחות ארבעה עובדים ותיקים. גורמים בתוך מעונה של המלכה אליזבת' ה-2 מסרו כי בעקבות המהלך, המורל בארמון נמצא בתחתית.



הארבעה גם איבדו את הדירות שסופקו להן על ידי המדינה בשל היותם עובדי בית המלוכה. בנוסף, התשלום עבור שעות נוספות לשוערי הארמון הופסק, למרות שהם נדרשים לאותה כמות עבודה. 
דוברת הארמון אישרה את דבר ההתייעלות, אך אמרה כי העובדים "גאים לעבוד עבור בית המלוכה" וכי בניגוד לדיווחים, המורל בארמון דווקא גבוה. היא לא התייחסה למספר המשרות שקוצצו או לתשלום עבור שעות הנוספות. 

הקיצוצים בארמון באים על רקע הביקורת הרבה שחוטף בית המלוכה על הבזבזנות של בני המשפחה המלכותית.
מדי שנה מקבלת המלכה תקציב מהממשלה שנועד לתחזק את הארמונות, רבים מהם זקוקים לשיפוץ דחוף, ולממן את חובותיה הציבוריים. בשנה שעברה ניתנו למלכה כ-38 מיליון ליש"ט, ואילו השנה התקציב הזה יעלה ל-40 מליון. מדובר בעליה הגבוהה מההליה בשיעור האינפלציה השנתית.
ב-2010 ביקשה המלכה הקצבה מיוחדת על מנת לחמם את הארמונות. התברר שחשבונות החימום עלו למשלם המיסים הבריטי מיליון ליש"ט בשנה. בקשתה נדחתה בעקבות חשש שהדבר יהפוך לסיוט של יחסי ציבור עבור הממשלה ועבור המלכה.