כוחות עיראקיים החלו במבצע צבאי גדול לשחרור המחוזות אנבאר וסלאחאדין מידי דאעש, כך נאמר היום (שלישי) בתקשורת המקומית, כשבוע לאחר ההשתלטות של המדינה האיסלאמית על רמאדי שבאנבאר.



הלחימה במחוז סלאחאדין נועדה כדי להשתלט על נתיב אספקה מדרום לאנבאר. לוחמי דאעש חיזקו את שליטתם באזור לפני כעשרה ימים והתבססו בעמדה במרחק של 70 ק"מ מבגדד.



עיתוי פתיחת המבצע לאחר כיבוש העיר רמאדי אינו מקרי. ההשתלטות על העיר הממוקמת במרכז עיראק הייתה התבוסה הקשה ביותר לצבא העיראקי מאז הקיץ שעבר, אז נפלו לידיו של הארגון הערים מוסול ותכרית. במהלך כיבוש העיר נהרגו לפחות 500 בני אדם וכ-8,000 מהתושבים ברחו כדי להימלט מהלחימה. 



הטלוויזיה הממלכתית העיראקית הודיעה שבמהלך המבצע, הכוחות יגובו על ידי כוחות צבאיים שיעים וסונים, אך לא סיפקה פרטים נוספים.



ביקורת במערב על עיראק


שר ההגנה האמריקאי, אשטון קרטר, מתח ביקורת על הצבא העיראקי בתחילת השבוע ואמר כי למרות שהצבא העירקי גובר מספרית על לוחמי דאעש, לצבא אין את הרצון להילחם. מושל אנבאר, מוהנד הימור, סיפר על המתרחש בעירו ואמר כי ברחובות העיר מתקיימות הוצאות להורג והוא תיאר את המצב כ"איום ונורא".



ואילו שר החוץ הצרפתי, לורן פביוס, אומר כי הקואליציה הבינלאומית הנלחמת נגד ארגון המדינה האיסלאמית בסוריה ובעיראק צריכה להתחזק במהירות כדי למנוע מעשי טבח נוספים ופילוג נוסף של שתי המדינות.

פביוס מתח ביקורת על ממשלת עיראק, באומרו שצרפת החליטה בשנה שעברה לתקוף את דאעש על בסיס הקמת ממשלה יותר כוללנית: "החוזה הזה הוא מה שהצדיק את הפעילות של צבא צרפת באזור, ואני אומר בפירוש: כדאי שהתנאי הזה יכובד".
צרפת תארח בתחילת החודש הבא ועידת פסגה בהשתתפות 24 מדינות על מנת לדון באסטרטגיה נגד המדינה האיסלאמית.

בתוך כך, סוכנות הידיעות הממלכתית הסורית סאנא דיווחה כי חיל האוויר הסורי הרג לפחות 140 מאנשי ארגון המדינה האיסלאמית בתקיפה על בסיס המוחזק על ידי הארגון בצפון המדינה. לפי גורם צבאי, התקיפה היתה על בסיס חיל האוויר טבקא במחוז ראקה, וגרמה גם לפציעת עשרות לוחמי דאעש. הבסיס נתפס על ידי דאעש בחודש אוגוסט האחרון לאחר לחימה עזה, בה נהרגו מספר רב של חיילים.