ארגון המדינה האסלאמית, דאעש, פוצץ היום (שבת) את את כלא תדמור הידוע לשמצה, אחד מחמשת בתי הכלא הגרועים ביותר בעולם. הארגון הודיע, כי משטרו של בשאר אסד נמלט מבית הכלא, והותיר כמה אסירים נוצרים, שייוכרחו להתאסלם עם אופציה להצטרף לשורות לוחמי הארגון או לחיות כמו כל אזרח אחר בעיר העתיקה.
בצילומים נראים אנשי דאעש מכניסים לכלא חומר נפץ, ולאחר מכן מפוצצים אותו. רדיו "אלואן" הסורי שידר קלטת אודיו ובה מודיע המפקד הצבאי של הארגון בתדמור, אבו לאית' א-סעודי, שלוחמיו השתלטו על הכלא ומצאו אסירים בודדים. הוא הוסיף, כי בין כותלי הכלא נמצאו אסירים נוצרים שאינם סורים, מבלי לחשוף את זהותם. "הם יחזרו בתשוב, יכריזו על התאסלמות, ולאחר מכן יבחרו להצטרף אל שורות הארגון או לחיות בעיר כמו יתר האזרחים", אמר א-סעודי.
כלא תדמור הידוע לשמצה בזכות העינויים הברוטליים שעברו על אסירים בו במשטרו של אסד האב. סורים, לבנונים, פלסטינים וגם ירדנים ממתינים עתה לדעת מה עלה בגורל בניהם שנכלאו בכלא זה, ולא יצאו לחופשי.

כלא תדמור הוא אחד מחמשת בתי הכלא הגרועים ביותר בעולם מבחינת התנאים של האסירים בו, ואחד מעשרת בתי הכלא "הטובים" בעולם מבחינת האבטחה סביבו. בכלא כניסה אחת ואליו נכנסים באמצעות מנהרה. סופרים רבים בעולם הערבי קנו את פרסומם בזכות סיפורים מסמרי שיער על אסירים שהשתחררו ממנו. המשורר הסורי פראג' בירקדאר כינה אותו "ממלכת המוות והטירוף", לאחר ארבע שנים בהן היה אסיר פוליטי, וכתב שירים באמצעות עלים של תה ובצל.
הכלא נבנה תחילה כבסיס צבאי במהלך המנדט הצרפתי בסוריה בשנות ה-30 של המאה הקודמת, ולאחר מכן הפך לבסיס צבאי סורי. בשנות ה-70 הפך לכלא לאסירים פוליטיים. בזכות משטר אסד האב, הוא הפך לכלא האימה.
האחים המוסלמים בסוריה זוכרים היטב את הכלא, שם בוצע נגדם שבעה מקרי טבח בשנים 1980, 1981, 1982. המקרה הזכור ביותר, הוא בוקר ה-27 ביוני 1980, כאשר 60 חיילים מ"גדודי ההגנה" של האח העריק כיום רפעת אסד, הגיעו במסוקים לכלא, נכנסו לחצר והחלו לירות בכל האסירים בלי אבחנה. זה היה לאחר ניסיון החיסול הכושל של נשיא סוריה דאז חאפז אסד, אביו של בשאר אסד. ארגוני זכויות אדם הודיעו לאחר מכן, כי בין 1000 ל-2400 אסירים חוסלו בדם קר באותו בוקר. שבועיים לקח לנקות את הכלא מהדם שלהם.
באופן רשמי הכלא נסגר ב-2001 עם מותו של אסד האב ומינוי בנו, בשאר אסד לנשיא. היו כאלו שקיוו שמהלך זה הוא חלק מהרפורמה של הנשיא החדש, אולם קצינים בכירים ציינו כי הכלא מעולם לא נסגר. שלושה חודשים לאחר תחילת המהפכה בסוריה, נפתח הכלא מחדש.