את מי מעניין הסכם הגרעין כשאיראן יודעת לייצר גם חיים מערביים של ילדים עשירים?

כאשר רוצים לתאר מציאות קשה ולא דמוקרטית, נוהגים בישראל להשתמש בביטוי ב"איראן זה כאן", כתגובה שלילית. אבל התמונות שמגיעות מאיראן מראות שגם הדור הצעיר של ילדי העשירים, יודעים לחיות נכון. 

כבר כמה שנים שקיים באינסטגרם עמוד שנקרא Rich Kids Of Instagram (הילדים העשירים באינסטגרם). העמוד הזה מציג את חיי הראווה המוגזמים של ילדים וצעירים עשירים בעיקר מארצות הברית. התמונות הן לא סתם של ילדים בחליפות יקרות ומכוניות פאר, אלא נועדו "להוציא את העניים" למי שלא עשיר. הרבה מהתמונות מציגות בזבוז סתמי וזלזול בכסף.


רעלה? מה זה? צילום: אינסטגרם

גם הצעירים והעשירים של טהראן רצו עמוד כזה. תכירו את העמוד של "הצעירים העשירים של טהראן", או בשמו המקוצרRKOT  בו תוכלו לקבל הצצה יחסית נדירה לחייהם של צעירים עשירים בעיר הבירה האיראנית. רוב התמונות הן מתוך אירועים, בתים, בריכות ומסיבות פרטיות ובכולן תמצאו נערות בבגדי ים, מכוניות פאר, קהילת להט"ב פורחת, אביזרי יוקרה ועוד, וכמובן... אין רעלות באופק. במעט התמונות שצולמו במקומות ציבוריים כמובן שהנשים מכוסות, אך גם בתמונות אלו רואים את העושר זועק לשמיים.

הרי את עשירה כמוני. צילום: אינסטגרם

לפני כחודש ארעה תאונה בטהראן בה אדם צעיר נהרג בתאונה כשהוא נוהג במהירות מופרזת ברכב יוקרתי מסוג פורש. בעקבות זאת המשטרה החרימה 50 מכוניות יוקרה מצעירים עשירים כאלו והחלה לבצע גלי מעצרים על מנת להשתיק את העמוד הזה ואת ההתנהגות הזו. מובן שזה לא עזר והעמוד חי וקיים ומשתתפיו מפרסמים גם בימים אלו.

מסיבות פרטיות מעורבות ומערביות. צילום: אינסטגרם

מעתה, לפני שתכתבו בתגובות "איראן זה כאן" תיזכרו בעמוד הזה כי אולי יש מצבים בהם היינו רוצים שאיראן, לפחות זו שרואים בעמוד הזה, תהיה כאן.