ארגון הטרור דאעש הצליח להשיג מספיק חומר רדיואקטיבי מאתרים בשליטה ממשלתית בעיראק ובסוריה בכדי לעורר את החשד שהוא מסוגל לבנות מטקן גדול ומסוכן המכונה "פצצה מלוכלכת", כך טוענים גורמים בסוכנות הביון האוסטרלית. 



 
הארגון כבר הכריז בעבר על כוונתו להשיג שליטה בכלי נשק לא קונבנציונאליים להשמדה המונית במהדורה אחרונה של מגזין התעמולה של הארגון "דביק", ושירותי הביטחון ההודים הזהירו לאחרונה כי הקבוצה מנסה להשיג כלי נשק גרעיניים מפקיסטן.


על פי שרת החוץ האוסטרלית, ג'ולי בישוף, ארגון נאטו הביע דאגה חמורה מהחומרים שייתכן והגיעו לרשות הארגון ממכוני מחקר של השלטונות בעיראק ובסוריה. 
 

שרת החוץ טענה כי כלי נשק כימיים וביולגיים, הזמינים בדרך כלל רק לממשלות עשויים להגיע לארגון, לאחר שהצליח להשתלט על מכוני מחקר, בתי חולים ובסיסים צבאיים. "זה מדאיג אותי מאוד" היא אמרה בראיון למגזין באוסטרליה. 



ארגון דאעש הצליח להשתלט בקיץ האחרון על חלקים נרחבים מסוריה ועיראק וכן הצליח להשיג דריסת רגל בלוב ובמצרים.  במהלך סערת הכיבושים הצליחו כוחות דאעש להשיג כלי נשק מתוחכמים רבים, בהם טילים בליסטיים שעושיים לשמש לשיגור חומרים כימיים וביולוגיים ברחבי המזרח התיכון ולהגיע אפילו עד אירופה.