בסוף השבוע התקיים באו"ם אירוע מיוחד שיזמה משלחת ישראל באו"ם ביחד עם עמותת נגישות ישראל. המדובר ב"ארוחת חושים" שהיא חוויה המבוססת על התנסות אישית וקרובה עם אובדן חושים במטרה לקדם את המודעות לנושא הנגישות ולהבין, ולו לרגע, את עולמם של אנשים עם מוגבלות. 

הפעילות התקיימה במסגרת כנס Enable המתקיים באו"ם בנושא זכויות אנשים עם מוגבלות ונטלו בה חלק עשרות דיפלומטים מכל העולם ובין השאר גם מטורקיה, יוון, ארגנטינה, שבדיה, סינגפור, אוסטרליה, ארה"ב, קפריסין וניו זינלנד. 
על פי מודל הפעילות שפותח ב"נגישות ישראל" והונחה על ידי אנשי העמותה, הוזמנו האורחים לארוחה כאשר בכל שלב בה "נלקח" מהם חוש שונה. הדיפלומטים נכנסו אל החדר בו התקיימה הארוחה בכיסוי עיניים, כאשר ידם נמצאת על הכתף של האדם שנמצא לפניהם, התיישבו במקומם ורק אז התפנו להכיר את השולחן ואת החפצים שמולם מבלי לראות. 

במנה העיקרית הם התבקשו לעטות כפפות ענק שהגבילו את תנועותיהם והקשו עליהם לאחוז בכלי הסכו"ם. את המנה האחרונה הדיפלומטים בחרו מבין  כמה שהוצעו להם על ידי צוות המלצרים כשאוזניהם מכוסות ומגבילות את השמיעה. מיכל רימון, מנכ"לית נגישות ישראל אמרה: "בעוד יש למדינת ישראל עוד דרך ארוכה לעשות עד שתושג נגישות מלאה לכל סוגי המוגבלויות, כבר היום לחברה האזרחית בישראל יש במה להתגאות ואנו שמחים להרים את הכפפה ולסייע לקידום נושאים חשובים אלה ברמה הגלובלית". 
בפעילות אחרת באותו הכנס שארגנה משלחת ישראל לאו"ם ביחד עם משלחת גרמניה ובית איזי שפירא, הובילו כנס בנושא טכנולוגיות מהפכניות המסייעות לשיפור חייהם של אנשים עם מוגבלויות. באירוע הוצג פיתוח ישראלי של עודד בן דב, enable sesame, המאפשר לאנשים שאינם יכולים להשתמש בידיים להפעיל טלפונים חכמים וטאבלטים ללא מגע באמצעות מבע או תנועת ראש קלה בלבד. באירוע התארח בין היתר גם מנהל הטכנולוגיה הנגישה של "גוגל" העולמית.
 ג'ין יודס, מנכ"לית בית איזי שפירא, אמרה באירוע: "עלינו לקדם שיתוף פעולה בין יזמים, ארגונים חברתיים וחינוכיים למדינות בזירה הבינלאומית על מנת להפוך את הטכנולוגיה לאפשרית ונגישה לכל אדם הזקוק לה". 
שגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור אמר: "אני גאה שאנחנו יכולים לתרום גם בתחום המוגבלויות לכל העולם. באו"ם כבר מכירים ביכולות של ישראל וצמאים לחדשנות שלנו".