אלפי דרוזים הפגינו הלילה (שבת) במחאה על רקע רצח אחיהם שבסוריה, על ידי ארגון ג'בהת א-נוסרה - השלוחה של אל קעידה בסוריה. בין היתר הפגינו בני העדה בכפר ראמה ובכפר סמיע, ובמסעדה שברמת הגולן.



ראש מועצת סאג'ור ויו"ר פורום הרשויות הדרוזיות והצ'רקסיות, ג'בר חמוד, אמר בהפגנה: "הרחוב שלנו רותח וזועם ואנחנו פוחדים שהעסק ייצא משליטה. קראתי למנהיג הרוחני של העדה הדרוזית, נפגשנו כחלק מישיבה מצומצמת ביחד עם קצינים בכירים במילואים ואנחנו מתכוונים לפעול ולצאת בקריאה חדה כדי למנוע את טבח אחינו בסוריה".



חמוד הוסיף: "אנו נמצאים בסכנה מידית, ללא כל סיבה. לכן אנו קוראים לכל המנהיגים, כולל אחינו המוסלמים, להתאחד בקריאה לכל הפלגים בסוריה, ולמנוע את הטבח בדרוזים ובאחרים".



עוד הוסיף חמוד על דרישותיהם: "יש לקיים פגישות בהולות ולבצע הערכת מצב בתיאום ובשיתוף עם הגורמים הבכירים ביותר במדינה, כדי לבחון את המשך דרכנו, שיעזרו לנו מול מדינות העולם וימנעו את השואה הדרוזית. אסור לנו להירדם בשמירה ואנחנו מזהים את התסיסה של בנינו הצעירים, גם הם לא ישתקו. מי יותר מהעם היהודי אמור להבין את מה שאנחנו עוברים בימים אלה, כמיעוט בעולם".