חמושים כורדים בסוריה צרים על העיר תל אל-אביד שעל הגבול, עליה השתלט ארגון המדינה האיסלאמית, דאעש, ומשמשת אותו למעבר לוחמיו בגבול עם טורקיה. כך דיווחו פעילים וארגון "אל-מרסד" הסורי לזכויות אדם היושב בלונדון.



הכוחות הכורדים פועלים לשחרר את העיר האסטרטגית בסיוע פלגים מהאופוזיציה, וכן בסיוע תקיפות אוויריות של הקואליציה הבינלאומית בהנהגת ארצות הברית.
 
הפעיל הכורדי ארין שחמוס אמר לתקשורת בינלאומית, כי "העיר תל אל-אביד נצורה מכל הכיוונים". מצידו, הודיע הארגון הסורי לזכויות אדם כי יחידות ההגנה על העם הכורדי התקדמו בשבת לכיוון תל אל-אביד, והם נמצאים מרחק 5 ק"מ מהעיר שבמחוז א-ריקה, מעוזו של דאעש.


בנוסף דווח על השתלטות הכורדים על לפחות 20 כפרים בדרום מערב העיר, ועל נסיגת הלוחמים של דאעש.  הקרבות בצפון סוריה הביאו לחידוש זרם הפליטים של הערבים והכורדים הנמלטים מאזורי לחימה לכיוון האזורים שבשליטת הכורדים. נשים שנראו לבושות שחור מכף רגלן עד ראשן, נצפו כשהן בשמלות צבעוניות ופרחוניות באזורים שבשליטת הכורדים.
 
על פי הדיווחים, בעיר תל אל-אביד נותרו רק 150 לוחמים של דאעש, שאיימו לסגת אם לא יקבלו תגבורת מהמפקדה המרכזית במחוז א-ריקה – כפי שהודיע ארגון אל-מרסד.

ארגוני זכויות אדם דווחו, כי בשתי היממות האחרונות עברו את הגבול יותר מ-13 אלף פליטים בשל הלחימה הגוברת בין המיליציות הכורדיות לארגון "המדינה האסלאמית".

במקביל, ארגון ג'בהת א-נוסרה, השלוחה של אל-קאעידה בסוריה, הודיע כי לא הייתה לו שום כוונה לפגוע בעשרות דרוזים בכפר קלב-לוזה שבאזור אידליב. בתקרית הזאת נהרגו 30 מבני העדה. בהודעה שפרסם הארגון נאמר, כי מדובר בתקלה, וכי מי שעשו את הטבח יועמדו לדין. א-נוסרה חלק מ"החזית האיסלאמית" הנלחמת נגד המשטר הסורי.

הטבח מעורר זעם בקרב הדרוזים בישראל, בסוריה ובלבנון.  יצויין, כי מנהיג הדרוזים בלבנון, וואליד ג'ונבלאט, תקף ביום שישי במסיבת עיתונאים את ישראל ואמר כי הדרוזים בסוריה אינם זקוקים לה או למשטרו של נשיא סוריה בשאר אסד.

ואילו מוסקבה הכחישה דיווחים, כי היא מנהלת משאו מתן להסתלקותו של אסד מהשלטון בדמשק. בתוך כך, הטלוויזיה הסורית דיווחה כי לפחות 30 בני אדם נהרגו בפיצוץ שני מטענים בשתי שכונות בשליטת הממשלה בעיר חומס שבמרכז המדינה. המתקפה הראשונה הייתה באמצעות מכונית תופת מחוץ לבית ספר, והביא למותם של 27 עוברי אורח. ואילו המתקפה השניה הייתה באמצעות מטען שהוכנס למונית – דבר שגרם לפציעת חמישה סטודנטים מאוניברסיטת אל-בעת' ברחוב הומה אדם בעיר. אף ארגון לא לקח אחריות על שני הפיגועים.