על רקע התגברות נסיונות החרמות על ישראל והתחזקות הגורמים התומכים ב-BDS, מציין היום (רביעי) האו"ם את היום הבינלאומי למאבק במידבור בקיום הכנס השנתי דווקא בביתן הישראלי בתערוכת האקספו במילאנו, איטליה.



בקרן הקיימת לישראל, המובילה את המאבק בארץ בתופעת המידבור, ציינו שהכינוס הבינלאומי בתקופה זו בביתן הישראלי מהווה הכרה בהיותה של ישראל אחת מהמובילות בעולם בטיפולה בשטחים מדבריים ובמאבק בתופעת המידבור שמכלה שטחים נרחבים בעולם.



"צברנו ניסיון ומומחיות בפיתוח טכנולוגיות סביבתיות, בייעור מדברי ובפיתוח מקורות מים שוליים", ציין יו"ר קק"ל אפי שטנצלר, "אנחנו מאמינים שלייצוא הטכנולוגיות והשיטות שלנו לאזורים אחרים בעולם, עשויות להיות השלכות בקנה מידה עולמי. לכן, אנשי המקצוע של קק"ל נמצאים בכפר יתומים ברואנדה, בשדה עגבניות באתיופיה וביערות אינדונזיה".



במסגרת אירועי האו"ם לרגל יום המאבק במידבור, התארחו בביתן ישראל באקספו בכירים מוועדת המאבק במידבור של האו"ם, מהאיחוד האירופי ונציגי ארגון המזון והחקלאות של האו"ם והבנק העולמי. בכנס השתתפו גם מומחים בינלאומיים בתחום המידבור מנמיביה, סנגל, דרום קוריאה ואפגניסטן. מחר יתקיים בביתן ישראל הסמינר השנתי של הגופים העולמיים המטפלים בתופעת המידבור.



מידבור הינו אחד מסממני ההתחממות הגלובאלית, זוהי תופעה של ירידה ברמת הפוריות של הקרקע על הסקאלה שבין אדמה פורייה למדבר צחיח. תופעת המדבור, שבעבר היתה מיוחסת בעיקר למדינות העולם השלישי, מצפינה כיום והופכת לבעיה שמטרידה יותר ויותר את מדינות אירופה וגדלה בעיקר בדרום איטליה ובספרד.