למרות שיושב ראש מפלגתו, משה כחלון, שלח מכתב התנצלות לנשיא ארצות הברית, חבר הכנסת מייקל אורן ממשיך לתקוף את את נשיא ארצות הברית, ברק אובמה.



במאמר חדש לקידום ספרו, כתב הח"כ, ששימש בעבר כשגריר ישראל בארצות הברית, כתב: "אובמה אובססיבי כלפי העולם המוסלמי כי דמויות האב המוסלמיות בחייו נטשו אותו", כותב אורן במאמר באתר "פוריין פוליסי". 



את מאמרו פותח ח"כ אורן בתיאור של השתלשלות הענניינים לאחר הטבח במערכת עיתון הקומיקס שארלי הבדו בפריז. אורן מתאר כיצד אובמה לא שלח נציגות בכירה למצעד הסולידריות של המנהיגים בפריז למרות שלטענת אורן, שהו בפריז באותה העת המזכיר לענייני בטחון פנים והתובע הכללי של ארה"ב. גם לגביי הפיגוע "בהיפר כשר" כותב אורן כי "אובמה התייחס אליו כמעשה נבזי אך מקרי באיזה מעדנייה".
 

אורן טוען שהיחס של אובמה כלפי האסלאם נובע מהאינטרקציה האישית שלו עם מוסלמים – אלה תוארו בהרחבה בספרו של אובמה שפורסם 13 שנה לפני שנבחר כנשיא. 

"אני יכול להבין", כותב אורן, "איך אובמה ראה את עצמו כגשר בין אימו הנוצרית לבין שני בעליה המוסלמים ואני יכול לשער איך הנטישה שלו הפכה אותו לאובססיבי לעולם המוסלמי. ח"כ אורן כותב לסיכום כי היסטוריונים בוודאי יסתכלו על תקופת אובמה בסקרנות: חלק יתנו לו קרדיט על כוונותיו הטובות והאחרים יטענו שהיה נאיבי ומנותק מהמציאות המורכבת".