ראש הממשלה ושר הביטחון לשעבר אהוד ברק התראיין לרשת הרוסית RT ואמר כי ארגון המדינה האסלאמית "אינו חזק" וכי באמצעות התגובה המתאימה, יהיה אפשר לדכא את לוחמי דאעש בתוך יומיים.

"אני חושב שדאעש מצליח במידה מסוימת מכיוון שהוא לא עומד בפני מאמץ מספיק מתואם ועקבי להרוס את הארגון. באופן טכני הם הם לא חזקים. כ-30-40 אלף איש. כלי הרכב שלהם הם טנדרים של טויוטה וכמה מכונות ירייה עליהם", אמר ברק.
כשנשאל רה"מ לשעבר אם הוא רואה יד זרה בעלייתו של ארדון הטרור, ענה כי הוא לא יכול לנקוב בשמו של מישהו שממש עוזר להם כעת.

"אני חושב שבמאמץ קצת יותר מתואם, אפשר יהיה לדכא את דאעש. זה לא קל, אבל זה לא משהו שלא יעלה על הדעת, הם לא ענקיים", אמר ברק והוסיף כי התפיסה של היכולת המבצעית של דאעש מתוארת באופן מוגזם. "אם החטיבות של הצבא הטורקי על הגבול ייכנסו לקובאני, זה יסתיים בתוך יומיים", קבע ברק.

"בעיקרון מה שהם עמדו בפניו ברמאדי (עיר במרכז עיראק, שנכבשה ע"י דאעש) ובמקומות אחרים בעיראק הוא צבא שלא רוצה להילחם. כשצבא לא רוצה להילחם, אתה לא זקוק למומחיות גדולה מדי על מנת לנצח", הוסיף שר הביטחון לשעבר ואמר כי "ארגון המדינה האסלאמית מעולם לא נלחם בקרב אמיתי".
"כוח ההתנגדות החזק היחידי שהם פגשו בו היה בקובאני, מצד המיליציות הכורדיות", אמר ברק והוסיף כי אלו היו הטורקים עם מאות שנות ה"שלטון" שלהם באזור וה"ניסיון הרב" שתיארו את הדרך הנכונה לפעול מול דאעש בסוריה.
"הטורקים הציעו את הדבר הבא: אנחנו מוכן לשתף פעולה עם האמריקנים נגד דאעש, אבל אנחנו רוצים שלא תשכחו את אסד. אנחנו לא יכולים לנצח את דאעש ואז להפוך את אסד להרבה יותר שמח", הסביר הפוליטיקאי הישראלי הוותיק.