"אם יש גזר דין מוות ניישם אותו. אם יש מאסר עולם ניישם אותו", כך במסר מאיים הגיב היום (שלישי) נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי להתנקשות בחייו של התובע הכללי בארצו.
 
התובע הישאם ברכאת נרצח אתמול  לאחר שמטען חבלה התפוצץ ליד רכבו, זמן קצר לאחר שיצא מביתו ברובע מיסר אל-ג'דידה (הליופוליס), במזרח הבירה.
 
א-סיסי שהשתתף בהלווייתו התייחס גם למאבק של קהיר בטרור, ואמר כי "ידה של מערכת המשפט במצרים כבולה בחוקים, ויש להתאים אותם להתפתחויות במהירות האפשרית, כך שיושג צדק מלא בהקדם האפשרי".

מאות הפגינו נגד הטרור והאחים המוסלמים 
 

הלווייתו הצבאית של ברכאת יצאה ממסגד גנרל טנטאווי במזרח קהיר, כשהנשיא עצמו צועד בראשה. רק ערוץ הטלוויזיה המצרי הורשה לצלם את ההלוויה, בה השתתף גם ראש הממשלה איברהים מחלב, וכל שרי הממשלה, כמו גם כל שופטי בית המשפט העליון.
 
א-סיסי קיבל ביממה האחרונה מברקי תנחומים מרחבי תבל, כולל מארה"ב, האיחוד האירופי, ומדינות ערב בהן ירדן, סעודיה, כווית וקטאר. במהלך ההלוויה הוא אמר כי "התובע הכללי הוא קולה של מצרים שאיש אינו יכול להשתיק. הפשע הזה לא יפגע ברצון של המצרים לעקור את הטרור מן השורש". ביום ראשון הקרוב תתכנס מועצת המשפט העליונה, במטרה לבחור תובע חדש.
 
מחוץ למסגד בו הייתה גופתו של ברכאת צעקו מאות נגד הטרור ונגד האחים המוסלמים, כשהם מניפים את דגלי מצרים.
 
מוקדם יותר הודיע ארגון האחים המוסלמים, כי היא מגנה את הרצח כשהוא מתאר את המצב במדינה כ"עבר את כולם". האחים המוסלמים הטילו את האחריות לרצח התובע הכללי על המשטר בראשות הנשיא א-סיסי.
 
יש לציין, כי במקביל להלוויה הצבאית של התובע הכללי נרשמה נוכחות מסיבית של כוחות הביטחון ברחבי הבירה, לרגל ציון שנתיים למחאות ה-30 ביוני 2013 שהביאו להדחתו של הנשיא מוחמד מורסי.
 
בממשלת מצרים הקדימו תרופה למכה, כאשר הודיעו על חופשה רשמית – כולל ברכבת התחתית – ופרסה כוחות ביטחון רבים בכל הכיכרות, כולל כיכר תחריר.