נשיא ארצות הברית ברק אובמה הזהיר היום (שלישי) את טהרן שלא לסגת מעקרונות ההסכם שהתגבשו וסוכמו בשיחות בלוזאן באפריל, וזאת כאשר הדיפלומטים משני הצדדים עומלים על הסכם סופי בנושא הגרעין. 

ב-2 באפריל הגיעו האיראנים והמעצמות לסדרה של הבנות פוליטיות שלדבריהם יביא לסופו את נושא הגרעין האיראני. הדיפלומטים נמצאים בוינה, אוסטריה, כדי לגבש את ההסכם. היום הודיעו האמריקאים על דחייה של הדד-ליין להגעה להסכם סופי בשבוע, עד ל-7 ביולי.
 
אובמה, שדיבר בחדר המזרחי של הבית הלבן, אמר כי "הרבה דברים שאומרים הנושאים ונותנים האיראנים בוינה, מעידים על כך שהם סוטים מההבנות של הסכם המסגרת". 

ההסכם שנחתם בלוזאן, הוא כזה שאם הוא ייושם, ישיג למעשה את מטרתי", הוסיף הנשיא. "אבל אם איראן לא יכולה לעמוד בהבנות הללו, זו הולכת להיות בעיה",  הדגיש אובמה. 
"אני אפרוש מהשיחות אם, למעשה, יהיה מדובר בהסכם רע", איים הנשיא, והוסיף כי "אם לא יהיה משטר פיקוח ראוי על הגרעין, אז לא נחתום על העסקה". 

"הדיפלומטים האמריקאים נמצאים בקשר שוטף עם עמיתיהם הישראלים" 






דיפלומטים אמריקאים שדנים בוינה  עם איראן על ההסכם הסופי בנוגע לתוכנית הגרעין של טהרן, נמצאים בקשר עקבי עם מקביליהם הישראלים. 
 
בכיר אמריקאי אמר היום ל'גרוזלם פוסט" כי וונדי שרמן, הבכירה מבין הדיפלומטים שנושאים ונותנים עם האיראנים, "דיברה בטלפון מאובטח עם היועץ לביטחון לאומי הישראלי יוסי כהן".