לפחות 64 בני אדם נהרגו ו-40 נפצעו היום (רביעי) בסדרת פיגועים שביצעו קיצונים אסלאמיים המזוהים עם דאעש במספר מוקדים צבאיים בצפון האי סיני במצרים. 
גורמי ביטחון ורפואה אמרו כי מדובר באחת המתקפות המתואמות הגדולות ביותר באזור כאשר מכונית תופת התפוצצה במוצב צבאי בצפון סיני, כחלק מגל של פיגועים. מקורות רפואיים במצרים אמרו לאתר "אל-יום א-סאבע", כי בנוסף להרוגים מכוחות הביטחון "החיילים הרגו 35 טרוריסטים".

בשעות האחרונות מתבררת תמונת המצב השחורה עבור הצבא המצרי, שהופתע מהתקיפה המתואמת. על פי העדויות כעת, צבא מצרים סגר את העיר רפיח ושלח תגבורת לגבול עם רצועת עזה. דיווחים עיקשיים בתקשורת הערבית מצביעים על כך שגופות רבות נמצאות ברחבי המקום וכי ישנם חיילים מצריים שנחטפו על ידי ארגון דאעש. העימותים ממשיכים עם התראה ספציפית על בתי הכלא בצפון סיני.שלוש מכוניות תופת שהופעלו על ידי קיצונים אסלאמיים המזוהים עם דאעש, התפוצצו בשני מוצבים ובמועדון הקצינים בשייח זוויד שבצפון סיני, כחלק מגל של התקפות מתואמות, על פי הדיווחים בתקשורת המצרית, החמושים שמשתייכים למדינה האסלאמית, מגיעים מארגון "בית אל-מקדס", הסתערו וגרמו לכאוס ברחבי סיני.
 

דובר צבא מצרים, גנרל מוחמד סמיר, הודיע בדף הפייסבוק שלו, כי "כמה גורמי טרור שמוערכים ב-70 תקפו חמישה מוצבי אבטחה בצפון סיני". עוד נמסר, כי "כוחותינו הגיבו מיד לגורמי הטרור בכל כלי הנשק המתאפשרים, מה שהביא להריגת 35 מהם והשמדת שלושה ג'יפים שנשאו נ"ט". 

מקורות ביטחוניים מסרו לאתר המקומי "מסראווי", כי צבא מצרים עשה שימוש במסוקי אפאצ'י שהשמידו את כלי הרכב של אנשי דאעש. עוד הוסיף הגורם כי "כוחותינו ממשיכים לרדוף את המחבלים, לסרוק את האזור עד להריגת אחרון הטרורסיטים".

במקביל, נמסר בהודעה מטעם המדינה האסלאמית, שלקחה אחריות על הפיגוע המשולב, כי "לוחמינו בסיני הצליחו לתקןף במקביל 15 מוצבים צבאיים וביטחוניים של הצבא המצרי, שלוש מהתקיפות על ידי מתאבדים על מועדון הקצינים באל-עריש, ומוצבי סידרה ורפאעי בשייח זווייד".עוד נאמר בהודעה כי "במתקפה המשולבת השתמשנו במטולי אר-פי-ג'י ונשק כבד וקל. בנוסף השתלטנו על מוצבים שונים, תוך שימוש בטילים מונחים וטילים נגד המטוסים - מה שאילץ את המסוקים לסגת. העימותים נמשכים עד עכשיו, ולוחמינו השתלטו על כמה מוצבים".

ישראל עוקבת בדריכות, נסגרו מעברי הגבול עם מצרים 
 
בעקבות הפיגוע נסגרו מעברי הגבול עם מצרים וממשרד הביטחון נמסר כי "בעקבות האירועים הביטחוניים בצפון סיני, מעבר כרם שלום של רשות המעברים במשרד הביטחון נסגר לפעילות".
בדיווחים בתקשורת הערבית נאמר, כי מז"לטים של צה"ל חגים מעל גבול ישראל-עזה-מצרים, כאשר במקביל צה"ל העלה את הכוננות במשולש הגבול. הקבינט הבטחוני מדיני כבר מתכנס על מנת לדון באירועים האחרונים, שביניהם גם האירוע בסיני.
גל ההתקפות היום נחשב לאחד הקשים ביותר בשנים האחרונות במצרים והיה ממוקד נגד עמדות צבאיות ותחנות משטרה. עדי ראייה דיווחו על "פיצוצים קשים בשייח' זוויד, שאילצו תושבים רבים לעזוב את בתיהם משום שהם חוששים מהתקפה נוספת". הדגי הפיצוצים הגיעו עד לרצועת עזה, שם סיפרו תושבים על "מלחמה קשה".

בתחילת השבוע, התובע הכללי של מצרים, הישאם ברכאת, מת מפצעיו שעות לאחר שאלמונים התנקשו בחייו באמצעות מטען חבלה. מטען חבלה התפוצץ ליד רכבו, זמן קצר לאחר שיצא מביתו ברובע מיסר אל-ג'דידה (הליופוליס), במזרח הבירה. שני שוטרים, בהם המאבטח האישי של התובע, ואזרח עובר אורח נפצעו בפיצוץ.