האם מסתמן פתרון למשבר הכלכלי ביוון? שעות לאחר שיוון נכנסה לחדלות פירעון, הודיע היום (רביעי) ראש הממשלה, אלכסיס ציפראס, כי הוא מקבל את תכנית החילוץ שהוצעה ליוון על ידי נושיה, כך דווח ב"פייננשל טיימס". 

במכתב שכתב ראש הממשלה לנושים, ביקש ציפראס לשמור על ההנחה במעמ"מ באיים היוונים, לדחות את העלאת גיל הפנסיה ואת הפסקת מענק הסולידריות לגמלאים. 

קודם לכן אמר שר האוצר של צרפת, משיל סאפין, כי ארצו תנסה להגיע להסכמות עם יוון לפני משאל העם ביום ראשון: "המטרה שלנו היא לראות עד הרגע האחרון אם אפשר להגיע להסכמות כדי להשיב את היציבות ביוון". עוד הוסיף שר אוצר כי "הצבעה שלילית ביוון תסכן את הישארותה בגוש האירו ועדיין תפקידה של צרפת יהיה לשמור עליה כחלק מגוש האירו".

לאור החדשות החיוביות, גם בורסות אירופה מתעוררות לחיים: מדד ה-FTSE בלונדון עולה ב-1.56%, הדקס בפרנקפורט עולה ב-2.32 אחוזים וה-CAC בפריז רשם עליה של 2.72%.
 
עם זאת, גורמים ביורוגרופ (שרי האוצר של מדינות גוש היורו-מ"א) אמרו כי במכתב ששלח ציפראס מופיעים תנאים שחלק ממדינות גוש היורו יתקשו לקבל. 

"יש הרבה קצוות פתוחים", אמר גורם בגוש היורו, כשהוא מתייחס לאחת ההבטחות המופיעות במכתב, לפיה תהיה רפורמה בשוק העבודה החל מהסתיו. "מדובר במשפט אחד. זה הכל". 
לדבריו, היורוגרופ כבר לא מאמינה להבטחות האלו. "דרך אגב, היוונים מבקשים הארכה לתכנית חילוץ שכבר פג תוקפה", הוא הוסיף.