לפייסבוק יש לוגו חדש. ובכן, זה לא ממש לוגו חדש אלא יותר שינויים עדינים על המקור. כדי לראות את השינוי צריך להסתכל ממש מקרוב כדי לזהות את כל ההבדלים.



הפונט המעוצב נשאר כחול ובפייסבוק החליטו לשמור על האות F כפי שהיא. האות a שונתה והפכה עגולה יותר ובאופן כללי הגופן החדש הפך את האותיות ל"רזות" יותר, כיוון שעל פי מחקר שערכו בפייסבוק זה מקל על הקריאה במסך קטן.



"מטרת השינוי הייתה להפוך אותו ליותר מודרני, ידידותי ונגיש", כך אמר מנהל הפרסום בפייסבוק, ג'וש היגינס. במילים אחרות, מטרת השינוי היא שהוא ייראה טוב יותר בנייד.



בפייסבוק התחילו לשקול עיצוב חדש ללוגו בשנת 2013, שמונה שנים לאחר שג'ו קראל ו"המועצה הקובנית" יצרו את הלוגו הראשון עם פונט הנקרא "Klavika". בלוגו המקורי האותיות היו מרובעות ועבות יותר והוא תוכנן עבור שולחן העבודה במחשב הנייח והתאים לסביבת העבודה לשנת 2005, שלא מתאימה לעולם המכשירים הניידים שקיים היום.



"הפונט המקורי הוא כהה, מרוכז וקומפקטי", אמר אריק אולסון, שיצר את הפונט "Klavika". "אבל פייסבוק של לפני עשר שנים הוא שונה מאוד מפייסבוק עכשיו. היום בבעלות פייסבוק דברים נוספים, כך שהוא משמש יותר כמטרייה ולא נמצא במרכז".



רענון הלוגו יכול אולי להראות את הצעד הבא במאמצים של פייסבוק לשנות את הזהות החזותית שלה. אנחנו נמשיך לחכות לשינויים




הלוגו החדש מול הישן. מצאתם את ההבדלים? צילום: צילום מסך פייסבוק