פגישה סגורה שהתקיימה בין הילרי קלינטון לקבוצה של יהודים תורמים הסתיימה ב"ערפול ובתמרוני ניסוח" - כך נטען בדיווח בלעדי שפורסם היום (שישי)באתר 'פוליטיקו'.



לפי הדיווח, קלינטון, המועמדת הדמוקרטית המובילה לנשיאות ארצות הברית, אמרה לתורמים היהודים כי כנשיאה היא תהיה "טובה יותר לישראל מאובמה".



אך בשיחה עם הקבוצה שמנתה יותר מעשרה היהודים תורמים ידועים ושהתקיימה בשבוע שעבר במנהטן, היא דחתה את הטענה כי הנשיא אובמה הוא שגרם למתיחות בין הממשל לישראל. עם זאת הדגישה כי כנשיאה יהיה ביכולתה לגשר על פני הבעיות ולחדש את הקרבה בין שתי המדינות.



לפי הדיווח באתר, קלינטון הזכירה את המפגשים שהיא מקיימת מזה 20 שנה עם מנהיגים ישראליים בכירים. קלינטון צוטטה בדיווח כמי שאמרה כי "דיפלומטיה היא יחסים אישיים, ולי יש את מערכת היחסים האישיים שלי".



קלינטון וההסכם עם איראן



כמו כן, היא הדגישה את תמיכתה הבלתי מסויגת בישראל ואת נאמנותה להגן על ישראל וחלק גדול מהשיחה נסובה על ההסכם הצפוי עם איראן. לדברי 'פוליטיקו', בסוגיה הזאת התבטאה קלינטון באופן מעורפל ובניסוח חמקמק ש"איפשר לאלה בקבוצה המתנגדים להסכם עם איראן להבין שהיא מתנגדת ולאלה התומכים בהסכם שהיא בעד ההסכם". ההתבטאויות שלה נשמעו לנוכחים כ"מדיניות חוץ הזקוקה ל'מבחן רורשך'" (מבחן לניתוח אופיו ואישיותו שח אדם).



במאמר שפורסם בוושינגטון פוסט בעקבות הסכם המסגרת שהושג עם איראן בראשית אפריל ציטטה הכותבת, ג'ניפר רובין, את קלינטון כמי שתומכת בהסכם המסגרת ואף שיבחה את ההסכם, אך הדגישה כי היא "איננה מחויבת לפרטי ההסכם".



בעת שכיהנה כשרת החוץ, קלינטון יזמה פגישה סודית בין שני עוזרים בכירים שלה עם נציגים איראניים. לדברי פרשנים בוושינגטון, פגישה סודית זאת היותה המהלך שפתח את הדרך לשיחות עם איראן. אם קלינטון תיבחר לנשיאה היא תהיה זאת שתיישם את ההסכם עם איראן, אם ייחתם.