נשיא מצרים, עבד אל-פתאח א-סיסי, ביקר היום (שבת) בסיני לראשונה מאז מתקפת הטרור המשולבת בחצי האי.



ביקורו של א-סיסי נערך בדיסקרטיות מלאה, ולא הותר לפרסום עד שהוא שב לקהיר תחת אבטחה כבדה מאוד. במהלך הסיור ביקר נשיא מצרים במוצבים צבאיים ובעמדות משטרה, בהם גדוד 101 של משמר הגבול המצרי.



הביקור הוא הראשון לאחר מתקפת הטרור שגרמה למותם של 17 חיילים מצרים, בהם ארבעה קצינים, ולמעלה מ-120 חמושים.



הנשיא המצרי אמר במהלך הביקור כי מתקפת הטרור האחרונה תוכננה מחוץ למדינה. לדבריו, "המצב במדינה יציב ותחת שליטה. אנחנו רגועים בכל הקשור למצב הביטחוני במצריים". נשיא מצריים חשף, כי אחוז אחד מכוחות הצבא המצרי פועל בסיני.



מקורות במצרים דווחו, כי חיל האוויר המצרי תקף גם הלילה יעדים של שלוחת דאעש בצפון סיני. בתקיפות באזור העיר שייח זוויד נהרגו כמה פעילים בארגון, ובהם שני מפקדי שטח בכירים.



עוד נמסר, כי באחד הכפרים באזור נהרגו שלושה בני משפחה בעת שפצצת מרגמה פגעה בביתם. גורמי ביטחון מצריים ולובים אמרו לעיתון "א-שארק אל-אווסט", היוצא לאור בלונדון, כי עשרות פעילי דאעש עברו בחודשיים האחרונים מלוב למצרים, והעריכו כי מקצתם השתתפו בפיגועים שהיו בקהיר ובסיני.



בתוך כך, כוחות הביטחון של מצרים סיכלו הברחה של חצי טון חומר נפץ דרך אחת המנהרות באזור מסוף רפיח. כך דווח ב"סקי ניוז" בערבית. בדיווח לא נאמר אם חומרי הנפץ הוברחו מהרצועה למצרים, או להפך.



בינתיים, הזרוע הצבאית של חמאס הכחישה את טענות ישראל כי היא מעורבת באירועים בסיני, וקשורה לשלוחה של ארגון "המדינה האיסלאמית" בחצי האי. דובר הזרוע הצבאית, אבו עוביידה, אמר כי "מדובר בשקרים שנועדו לזרוע שנאה, גדודי אל-קסאם פועלים אך ורק למען פלסטין הכבושה".



מוסא אבו-מרזוק, מבכירי הארגון אמר לערוץ "אל-קודס", כי בכל פעם שהמצרים מתכוונים לפתוח את מסוף רפיח, מתרחש פיגוע מגונה. לדבריו, הפיגועים האלה מזיקים לעזה יותר מלכל גורם אחר ופוגעים בקשרים עם מצרים.



אבו-מרזוק הדגיש, כי חמאס אינו מתערב בנעשה בסיני וכי הדרג המדיני במצרים מעריך את המאמצים של הארגון לשמור על הגבול ולמנוע הסתננויות. "כולם יודעים כיצד אנו פועלים בעזה נגד הקיצוניות השחורה", הוסיף אבו מרזוק ברומזו לפעילות של חמאס נגד נאמני המדינה האסלאמית, דאעש, ברצועה. אבו מרזוק הכחיש דיווחים קודמים, כי במהלך ביקורו בביירות נועד עם מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה.