מומחים במדינות המעורבות בשיחות הגרעין בווינה הגיעו להסכם לא סופי בנושא הסנקציות שהוטלו על איראן, כך אמר היום (שבת) גורם המעורה בשיחות.



על פי גורם הקשור ישירות לשיחות, הצדדים יודיעו על הסרה מיידית של הסנקציות, על מנת שאיראן תוכל להכריז על ניצחון, אולם בפועל הן יוסרו לאורך זמן ועל פי העמידה של טהרן במחויבויות שלה וכך המערב יוכל לטעון כי הן מוסרות בהדרגה, כפי שדרש.



עוד אמר הגורם, כי בנוסף להסרת הסנקציות, המערב ישחרר מיידית כספים לאיראן, במה שמכונה "מענק חתימה".



עם זאת, דיפלומטים טענו בפני רויטרס, כי המעצמות טרם הסכימו על ההחלטה אותה יביאו למועצת הביטחון של האו"ם, על מנת לאשר את הסרת הסנקציות והחזרתן מידה ואיראן לא תעמוד בהתחיבויותיה.



זהו הסימן הראשון להתקדמות בשיחות, עם כי הגורם אמר כי עדיין יש עבודה רבה שצריכה להיעשות וכי הניסוחים יוצגו לשרי החוץ של המדינות.



קודם לכן אמר גורם בפמלייתו של מזכיר המדינה האמריקאי, ג'ון קרי, כי אם וכאשר תושג הסכמה על נושאים מסוימים, עדיין יהיו דברים שרק השרים יוכלו להחליט לגביהם.



הצדדים צריכים להגיע להסכם עד ה-7 ביולי - תאריך היעד שהוקצב לשיחות, לאחר שתאריך היעד הקודם - ה-30 ביוני חלף ללא הסכם.



בנוסף לסנקציות, הצדדים עדיין חלוקים בנושא הפיקוח של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית על מתקני הגרעין של הרפובליקה האיסלאמית, כשאיראן עומדת בסירובה לאפשר לפקחים גישה, ואילו המערב דורש זאת על מנת לוודא שטהרן אכן עומדת בהסכם.