מזכיר המדינה האמריקאי ג'ון קרי אמר היום (ראשון) כי ישנה התקדמות משמעותית לעבר הסכם גרעין בין איראן לארצות הברית. עם זאת, עדיין יש מספר נושאים חשובים שטרם נפתרו וקרי איים כי וושינגטון תעזוב את השיחות אם תיאלץ. 

קרי הוסיף, כי אם לא חוסר פשרנות וחוסר רצון מצד איראן להתקדם עם הדברים החשובים לארצות הברית, הנשיא ברק אובמה תמיד אמר כי "אנו מוכנים לעזוב את השולחן"

קרי אמר את הדברים לאחר פגישה עם מקבילו האיראני מוחמד זריף בווינה, זה היום השישי ברציפות, בניסיון לפתור את המחלוקות שנותרו בין הצדדים, ובין היתר להחליט מתי יוסרו הסנקציות מאיראן,ואילו יכולות מחקריות הם יוכלו לפתח. 

קרי, וזריף מפעילים מאמצים על מנת לעמוד בתאריך היעד הסופי (הדד ליין) להשגת ההסכם על הגרעין האיראני, ביום שלישי הקרוב.  
בזמן שהצדדים הגיעו להסכמות בנוגע להקלות בסנקציות אותן דורשת איראן, הם נותרו חלוקים בנוגע לסנקציות נוספות, ובנוגע לשימוש בטכנולוגיות מתקדמות הכוללות שימוש בצנטריפוגות. 

אתמול דווח כי מומחים במדינות המעורבות בשיחות הגרעין בווינה הגיעו להסכם לא סופי בנושא הסנקציות שהוטלו על איראן, כך אמר  גורם המעורה בשיחות.

על פי גורם הקשור ישירות לשיחות, הצדדים יודיעו על הסרה מיידית של הסנקציות, על מנת שאיראן תוכל להכריז על ניצחון, אולם בפועל הן יוסרו לאורך זמן ועל פי העמידה של טהרן במחויבויות שלה, וכך המערב יוכל לטעון כי הן מוסרות בהדרגה, כפי שדרש.

עוד אמר הגורם, כי בנוסף להסרת הסנקציות, המערב ישחרר מיידית כספים לאיראן, במה שמכונה "מענק חתימה".

עם זאת, דיפלומטים טענו בפני רויטרס, כי המעצמות טרם הסכימו על ההחלטה אותה יביאו למועצת הביטחון של האו"ם, על מנת לאשר את הסרת הסנקציות והחזרתן מידה ואיראן לא תעמוד בהתחיבויותיה. 

זהו הסימן הראשון להתקדמות בשיחות, עם כי הגורם אמר כי עדיין יש עבודה רבה שצריכה להיעשות וכי הניסוחים יוצגו לשרי החוץ של המדינות. 

קודם לכן אמר גורם בפמלייתו של מזכיר המדינה האמריקאי, ג'ון קרי, כי אם וכאשר תושג הסכמה על נושאים מסוימים, עדיין יהיו דברים שרק השרים יוכלו להחליט לגביהם.