מקור המקורב לשיחות בווינה אמר הערב לסוכנות הידיעות רויטרס כי השיחות בין איראן לשש המעצמות "לא נפתחו מחדש, או שתהיה עסקה או שלא בתוך 48 שעות".

מהבית הלבן נמסר הערב (שלישי) כי שיחות שש המעצמות עם איראן על תוכנית הגרעין שלה הביאו להזדמנות להתמודד עם הפערים המשמעותייים בין שני הצדדים. דובר הבית הלבן ג'וש ארנסט אמר כי השיחות בוינה על תוכנית הגרעין של איראן היו קרובות לעסקה וכי "כדאי להמשיך בהן".

קודם לכן, הודיעה שרת החוץ של האיחוד האירופי, פרדריקה מוגריני, כי איראן ושש המעצמות הגדולות ימשיכו את המשא ומתן על הסכם הגרעין מעבר לתאריך היעד שנקבע להיום. "אנו נמשיך לשאת ולתת ביומיים הקרובים", אמרה מוגריני לרויטרס. השיחות ימשיכו במלון בווינה בו התקיימו עד עתה, "ביומיים האחרונים השגנו התקדמות בנושאים רבים אך נשארו מספר נושאי מחלוקת בהם עוד לא הגענו להסכמה" הוסיפה שרת החוץ. 
שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, הודיע כי נותרו שמונה נושאים שיש להגיע בהם להסכמה לפני שעסקת גרעין בין איראן ושש המעצמות תוכל להפוך למציאות.  

אתמול נמסר מהבית הלבן כי כל הסכם שיושג עם איראן בכל הקשור ליכולותיה הגרעיניות, חייב לשקף את הסכם המסגרת שהושג באפריל האחרון. דובר הבית הלבן הוסיף כי בהחלט ישנה האפשרות כי המעצמות ואיראן לא יגיעו להסכם סופי בתאריך היעד הצפוי מחר. 
ארצות הברית והמעצמות מתקרבות למועד האחרון להגעת הסכם סופי עם איראן שנקבע למחר וכאמור יתארך. באפריל הגיעו הצדדים למתווה הכולל פיקוח על מתקני הגרעין של איראן. בתוך כך, אמר דיפלומט גרמני כי מספר סוגיות חשובות נותרו בלתי פתורות בשיחות של המעצמות עם איראן בכל הנוגע להסרת הסנקציות בתמורה לצמצום היכולת הגרעינית.

נתניהו: מטרתה של איראן - להשתלט על העולם

ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם היום בטקס האזכרה הממלכתי לבנימין זאב הרצל, במלאות 111 שנים לפטירתו ואמר כי "איראן, שהיא פטרונית הטרור המובילה בעולם, סוחטת מהמעצמות עוד ועוד ויתורים. איראן היא האיום הגדול ביותר על שלום העולם. הסכם הוויתורים שאיראן עומדת לקבל מהמעצמות סולל בפניה את הדרך להתחמש בנשק גרעיני ולהפיצו ביתר שאת באמצעות הטילים שהיא ממשיכה לפתח וכמובן להמשיך להפיץ את הטרור, שאת הרשת שלו היא בונה בשלושים מדינות ומעלה היום".

נתניהו הוסיף: "איך בכלל נותנים אמון במדינה שמפרה פעם אחר פעם את החלטות הקהילה הבינלאומית? איך מעניקים לאיראן מאות מיליארדי דולרים מבלי להתנות שהכסף הזה לא ישמן את גלגלי מכונת הטרור וההתפשטות שלה? התוקפנות המתעצמת של איראן מסוכנת פי כמה מזו של דאעש, שהיא מסוכנת דיה, והתוקפנות הזאת מטרתה האמיתית בסופו של דבר היא להשתלט על העולם".