אחד הסרטונים המזעזעים ביותר שפרסם ארגון דאעש בשבועות האחרונים, הראה נער צעיר מאוד שעורף את ראשו של חייל סורי, אשר נפל בשבי הארגון. כעת, פרטים חדשים המגיעים מנערים שהצליחו לחמוק ממחנות האימונים של ארגון הטרור דאעש חושפים את שיטות החינוך וההכשרה שהארגון מספק לילדים.  

הילדים, חלקם מתחת לגיל 7 הוכרחו לצפות בסרטונים של עריפת ראשים ונאמר להם שבשירות הארגון יהיה עליהם לבצע מעשים דומים. לאחר מכן הם קיבלו חרבות ובובות ונתבקשו לערוף את ראשי הבובות.

נער בן 14, בן המיעוט היזידי שנחטף ואוסלם ונשלח למכנה אימונים שכזה סיפר כי לא הצליח לחתוך את ראשה של הבובה שניתנה לו. המדריך שראה זאת ניגש אליו והסביר לו כיצד יש לאחוז נכון בחרב.

הנערים והילדים החטופים מגיעים מהמחוזות היזידים בצפון עיראק. הוריהם נאלצו להימלט או נרצחו בידי הארגון הקיצוני, בעוד הבנות נמכרות לעבדות בשווקי העבדים של דאעש, הבנים אוסלמו ואולצו להשתתף במחנות האימונים של הארגון.

 "לימדו אותי כיצד להשתמש בחרב וכיצד לפגוע בדיוק בראש. אמרו לי שמדובר בראשים של כופרים" מספר הנער שחוטפיו נתנו לו את השם יחיא. הוא אחד מברי המזל שהצליחו להימלט ממחנה האימונים. מומחים סבורים שמחנות האימונים הם ניסיון של ארגון דאעש להכשיר את דור העתיד של כוחו הצבאי, דווקא מתוך אוכלוסיות בהן הוא מנהל מלחמת חורמה. כמו רוב הדברים שדאעש עושה, מדובר בחזרה למסורת האיסלאמית המוקדמת, שכן גיוס נערים לוחמים עבדים מקרב מיעוטים נוצרים או טורקים היה נפוץ מאוד בתקופת הח'ליפות העבאסית. 
הארגון משתמש באיומים, אלימות קיצונית ושטיפת מוח כדי להכשיר את הנערים ולטפח בהם נאמנות לארגון. רבים מהנערים הללו הופכים למחבלים המתאבדים של הארגון, אשר משתמש בהם כסוג של "ארטילריה אנושית" בקרבות נגד אויביו. הארגון הרצחני אף משתמש בנערים בסרטונים בהם הוא מראה אותם מוציאים להורג שבויים.
 
רבים מילדי סוריה ממוצא סוני חשופים אף הם לשטיפת מוח דומה. תושבים רבים בבירת הארגון, העיר א-ראקה בצפון סוריה, מדווחים כי הם מפחדים מגיוס ילדיהם לשורותיו של דאעש. "הם אומרים לנו, 'ויתרנו עליכם המבוגרים. אנו פונים לדור העתיד שישרת אותנו'", מספר אחד מתושבי העיר.