רוב מקרב יהודי ארה׳׳ב תומך בהסכם הגרעין שנחתם עם איראן ומתנגד למהלכים בקונגרס לטרפוד ההסכם, כך עולה מסקר של העיתון היהודי־אמריקאי ״ג׳ואיש ג׳ורנל".
את הסקר ערך חוקר יהדות אמריקה, פרופ׳ סטיבן כהן, ובוצע בקרב מדגם מייצג של יהודי ארה״ב. סקרים שנערכו בימים האחרונים בקרב האוכלוסיה הכללית באמריקה מלמדים כי התמיכה וההתנגדות להסכם עם איראן קשורות באופן הדוק להזדהות הפוליטית של המצביעים.

בהתאם, יהודי ארה״ב, שרובם מצביעים למפלגה הדמוקרטית והצביעו בשתי מערכות הבחירות הקודמות לנשיאות לברק אובמה, תומכים גם בהסכם. 49% מהמשיבים היהודים על הסקר אמרו כי הם תומכים בהסכם, למול 31% מתנגדים (20% השיבו ״לא יודעים״). 53% אמרו כי על הקונגרס ״לאשר את ההסכם״ עם איראן, לעומת 35% שאינם מעוניינים באישור הקונגרס.
מקרב היהודים המבטאים תמיכה גבוהה בנשיא אובמה, 93% תומכים בהסכם לעומת 3% בלבד שלא תומכים בו. תמונת הראי מתקבלת בקרב יהודים שמבטאים בסקר הערכה ״גבוהה״ לראש הממשלה בנימין נתניהו. מאלה, 73% מבקשים שהקונגרס יטרפד את העסקה, לעומת 22% בלבד המעוניינים שהקונגרס יצביע בעד העסקה.

לתמיכת היהודים בהסכם ישנה משמעות מיוחדת לנוכח תחילתו של הקרב בקונגרס על ההסכם עם איראן. ממשל אובמה מבקש לחזק את התמיכה בהסכם בקרב חברי המפלגה הדמוקרטית, כדי להבטיח מספר קולות שיאפשר לנשיא להטיל וטו על כל ניסיון של הקונגרס לטרפד את ההסכם. היהודים התומכים במפלגה הדמוקרטית, שעמם נמנים חלק מגדולי התורמים למפלגה, הם נדבך חשוב במאמציו של הבית הלבן. לנוכח תוצאת הסקר הזה, יהיה קשה