נשיא פיפ"א, ספ בלאטר נמצא בצרות מאז התפוצצה פרשת השחיתות בארגון בראשו הוא עומד. החודשים האחרונים הוא מיעט לקבל תמיכה, אולם כעת הוא מקבל אותה מאחד האנשים החזקים בעולם. נשיא רוסיה ולדימיר פוטין התראיין לערוץ טלוויזיה שוויצרי ואמר כי מבחינתו, בלאטר ראוי לפרס נובל.



הדברים באים יומיים לאחר הגרלת מוקדמות גביע העולם שייערך ברוסיה ב-2018 בסנט פטרסבורג, ובעקבות הודעתו של בלאטר שפיפ"א העבירה החלטה המביעה תמיכה מוחלטת בקיום המונדיאל במדינה.



כזכור, בכירים בפיפ"א חשודים שקיבלו שוחד בתמורה להצבעתם על מארחת המונדיאלים ברוסיה ובקטאר ב-2022. בלאטר עצמו הודיע על כוונתו להתפטר מתפקידו בעקבות השערוריה.



"אני לא רוצה להיכנס לפרטים של מה שקורה סביב מר בלאטר כרגע, אבל אני לא מאמין לאף מילה על כך שהוא מעורב בשחיתות", אמר פוטין בראיון.



עוד אמר פוטין, כי הוא חושב שאנשים כמו בלאטר, שהעומדים בראש פדרציות הספורט הגדולות או בראש הוועד האולימפי, ראויים להכרה מיוחדת. "אם יש משיהו שראוי לפרס נובל, אלה האנשים", הדגיש.



פוטין ביקר בעבר את ארצות הברית על החקירה נגד בכירי פיפ"א ואמר שהיא מתערבת בדברים שמחוץ לתחום אחריותה. בראיון הוא תקף גם את בריטניה והזכיר ששתי המדינות ביקשו לאחר את גביעי העולם שניתנו לרוסיה ולקטאר.



"הצורה שבה המאבק הזה בשחיתות מתנהלת גורמת לי לחשוב שמדובר בהמשך של ההתמודדות על אירוח המונדיאלים", אמר הנשיא.