נשיא טורקיה רג'יפ טאיפ ארדואן נשא היום (שלישי) נאום חריף נגד המחתרת הכורדית, ה-PKK, והתחייב להמשיך את הפצצות נגד הארגון בצפון עיראק ונגד ארגון דאעש בצפון סוריה, מערכה אותה קושרים הטורקים כמלחמה כוללת בטרור.



ארדואן אמר בנאום במהלך ביקור ממלכתי בסין כי "בלתי אפשרי לנהל משא ומתן לשלום עם מי שפוגע באחדות ובאחווה הלאומית שלנו". כמו כן הבטיח הנשיא להמשיך את קמפיין התקיפות בצפון עיראק וצפון סוריה: "לא ניקח אף צעד לאחור במלחמה בטרור. מדובר במהלך ארוך טווח ונמשיך בו באותה נחישות בה התחלנו".



ארדואן אף שלח איום חמור לעבר מפלגת האופוזיציה הכורדית, ה-HDP, שחלק מחבריה מזוהים עם ארגון ה-PKK, ואמר כי יפעל לשלילת חסינותם הפרלמטרית של חברי פרלמנט המזוהים עם ארגוני טרור.  פרשנים סבורים כי מדובר בהזדמנות עבור ארדואן לנקמה פוליטית לאחר שהמפלגה הצליחה לעבור את אחוז החסימה ואילצה את מפלגתו להקים ממשלת קואליציה, דבר שטרם עלה בידה לעשות. 



בינתיים מאשימים במפלגה הכורדית את ארדואן בגרירת טורקיה למלחמה. אחד ממנהיגי המפלגה חשף את הסיבות לכישלון המו"מ, בהן סירוב של טורקיה להעניק חנינה ללוחמי מחתרת שיניחו את נשקם  והמשך בניית ביצורים ובסיסים צבאיים במזרח טורקיה כהכנה להתנגשות עתידית. 



במהלך הבוקר ולהלילה הפגיזה ארטילריה טורקית ומטוסי קרב של חי להאוויר הפציצו יעדים של המחתרת הכורדית באוטונומיה הכורדית בצפון עיראק. כתב של סוכנות הידיעות הכורדית דיווח כי שריפה עזה פרצה במקום ההפגזה וכי סכר נפגע בהפגזות. 



אתמול הרגו אנשי המחתרת מפקד תחנת משטרה במזרח טורקיה ושוטר נהרג במהלך מוהומות באיסטנבול. המשטרה עצרה מעל 1,000 חשודים בהשתייכות למתרת הכורדית.



בתוך כך נמשכות תקיפות חיל האוויר הטורקי על ארגון דאעש בצפון סוריה. ארדאון התייחס לסוגיה של הקמת אזור חיץ בטחוני בדרום סוריה ואמר כי הדבר נועד לאפשר שיבת למעלה ממליון פליטים סורים הנמצאים בטורקיה למולדתם. 



אתמול עצרה טורקיה אדם שלטענתם מנהיג בארגון דאעש בטורקיה ומספר מעוזריו. בינתיים גוברת הביקורת בשמאל הטורקי כי ארדואן אינו פועל ברצינות נגד דאעש וכי מטרתה של "המלחמה בטרור": עליה הכריז היא חיסול ה-PKK והוצאתה של המפלגה הכורדית מחוץ לחוק.