"אני מצפה להתאחד עם אשתי האהובה אסתר", כך אמר הערב (שלישי) המרגל הישראלי הכלוא בארצות הברית, יונתן פולארד באמצעות עורכי דינו בעקבות ההודעה כי ישתחרר מהכלא האמריקאי ב-20 בנובמבר
פולארד אמר עוד כי הוא מבקש להודות  לאלפים בארצות הברית, בישראל ובכל העולם שבירכו אותו, וסיפקו תמיכה בהפגנות, שליחת מכתבים, שיחות טלפון לנבחרי ציבור והתפללו לשלומי. "אני אסיר תודה לכל מחווה, גדולה או קטנה", הוסיף פולארד. 
עורכי דינו של פולארד, אליוט לאואר וז'אק סמלמן, אמרו כי הם מאושרים שמרשנו צפוי להשתחרר בקרוב. "ההחלטה לשחררו התקבלה פה אחד על ידי שלושת חברי ועדת השחרורים, שמקבלים את ההחלטה באופן עצמאי ללא השפעת רשויות ממשלתיות", אמרו והבהירו כי שחרורו של פולארד לא קשור להתפתחויות במזרח התיכון, כשהם מכוונים להסכם הגרעין עם איראן. 

הם הבהירו כי על פי חוקי השחרור, פולארד מחויב להישאר חמש שנים בארצות הברית, אך בכוחו של הנשיא אובמה לקצר את תקופת הזמן הזו כראות עיניו ובכך לאפשר לפולארד לעלות לישראל.

עורי הדין הצליחו להשיג לפולארד עבודה ומגורים באזור ניו יורק והודיעו על כך לוועדה בתחילת החודש. משרד המשפטים האמריקאי הודיע כי לא יתנגד לשחרורו בשימוע. אם שחרורו היה נדחה, הוא היה עלול לרצות עוד 15 שנים בכלא.

אפי להב, יו"ר המטה לשחרור פולארד, הוציא הודעה בשמם של ג'ונתן ואסתר פולארד ואמר כי ראש הממשלה נתניהו פעל יותר מכל קודמיו למען שחרורו: "יונתן ביקש באמצעות עורכי דינו למסור כי אחרי 30 שנות מאסר ומאבק הוא מחכה בכיליון עיניים להתאחד עם אשתו האהובה שחיכתה לו כל השנים ונרתמה למאבק" והוסיף כי "יונתן מבקש להודות גם לפעילים בארצות הברית ובישראל שלא שכחו אותו כל השנים, לראש הממשלה בנימין נתניהו שפעל יותר מכל ראש ממשלה אחר לשחרורו, ולנשיא לשעבר שמעון פרס".

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח עם אסתר פולארד, רעייתו של יונתן פולארד בעקבות הדיווח על שחרורו הצפוי מהכלא ב-20 בנובמבר.

נתניהו אמר לאסתר פולארד: "אחרי עשרות שנים של מאמצים סוף סוף יונתן פולארד ישתחרר מהכלא. לאורך תקופת מאסרו הקפדתי להעלות את נושא שחרורו בפגישותיי ושיחותיי עם ראשי הממשל האמריקני, ואנו מחכים לראות את יונתן פולארד יוצא מהכלא".

שרת המשפטים, איילת שקד, שסיפרה לראשונה על ההחלטה בטוויטר, התייחסה הערב להודעתה על שחרורו של פולארד: "שמחה עצומה. התבשרנו הערב על כך שבקרוב ממש נזכה לשמוח בשחרורו של יונתן פולארד מן הכלא האמריקאי".

בסטטוס שכתבה בעמוד הפייסבוק שלה כתבה שקד: "שלושים שנות סבל יגיעו לקיצן בנובמבר הקרוב; לא בזכות מידת החסד, אלא מתוך מידת הדין. לא בגלל ההסכם ההרסני של ארצות הברית עם איראן, אלא בגלל מיצוי הדין. אני מאחלת לכל אומות העולם ולנו קודם כל, שנזכה לעוד שמחות שכאלו, ושנדע יותר לפעול על פי מידת החסד ולא על פי הדין היבש. 'ופדויי ה' ישובון ובאו לציון ברינה'. שמחים ומתרגשים בשחרורך, יונתן".